Dejt-tråden

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

amandara
Cesiummedlem
Posts: 12914
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dejt-tråden

Post by amandara »

🙂
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22307
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dejt-tråden

Post by Zoidar »

Var på dejten idag (hon svarade på Facebook). Det gick väl ok, men jag pratade lite mycket och lyssnade lite lite. Får se om vi kommer träffas mer ... Hon vet i alla fall mer om min situation nu. Fast känns inte som jag fick veta så mycket om henne...
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Vad roligt att ni fick till en träff! :D
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22307
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dejt-tråden

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 11 Aug 2021, 18:40 Vad roligt att ni fick till en träff! :D
Jo, det ju en seger i sig.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Har träffat Hanna via Tinder, som verkar vara intresserad av en romantisk vänskap. Vi får se vart det leder. Är fortfarande i återhämtningsfas och har svårt för att planera inför framtiden, vilket en eventuell dejt skulle kräva. Men hon verkar vara öppensinnad och positivt inställd än så länge
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dejt-tråden

Post by memphis »

Gillade du tjejen Zoidar?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22307
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dejt-tråden

Post by Zoidar »

Trevligt Nobel!

Memphis, ja, tycker hon är en väldigt fin tjej. Hon sa hon gillar att bada, så jag frågade om hon ville med ut till havet någon dag, men hon sa hon hade mycket att göra. Så vet inte riktigt om hon vill träffas mer. Vi får väl se.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12243
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Dejt-tråden

Post by zoegas »

Richard wrote: 24 May 2021, 17:12 På första dejten med mitt senaste ex. så kom vi direkt in på självskadebeteenden o började visa våra ärr tillsammans. Sen började vi prata om vilka diagnoser vi har o vilka mediciner vi tar... :roll: Men vi blev ihop i.a.f o man kunde bättre hjälpa varandra.

Sen dess tror jag inte jag har varit på någon dejt. Men om jag lyckas nå 75 kg (utan att se tanig ut), så ska jag göra en Tinder-profil på skoj...
Har du varit rejält överviktig så har du fått en stor muskelmassa med.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Det går fortfarande bra med Hanna och hon verkar positivt inställd till en eventuell träff. Tror att jag börjar bli förälskad. Det skulle kunna vara en förklaring till den dåliga sömnen. Vi skickar söta meddelande till varandra morgon och kväll, det ger en fin känsla av sammanhang
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22307
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dejt-tråden

Post by Zoidar »

Ojdå Nobel! Jag är glad för din skull, men hade ni träffats i verkligheten? Det kan va lite "farligt" att bli förälskad innan man träffats.

Jag blev förälskad i en tjej över nätet när jag var i 20 års åldern. Iof var min kärlek aldrig besvarad, men den historien slutade inget vidare.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Nej, vi har ju inte det ännu och det kan vara farligt. Har fått rådet tidigare att försöka träffas irl så snart som möjligt efter att ha träffat någon på nätet för att se hur personkemin är. Det är något med henne som får mina tankar att vandra iväg. Tycker det är rätt härligt efter att ha varit emotionellt avstängd i flera år. Så just nu går jag with the flow.

Obesvarad kärlek är tuff. Hur slutade det?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22307
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dejt-tråden

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 17 Aug 2021, 02:03 Obesvarad kärlek är tuff. Hur slutade det?
Jag fick krossat hjärta och mådde dåligt i något år efter. Hamnade i depression. Jag hade byggt upp ett fantasi-slott. Hon bröt kontakten med mig, vilket var synd. Jag ville ha kontakt även som vän. Mitt mående fick vändning rätt oväntat. Faktiskt fick jag hjälp av en buddhistmunk (egentligen buddhistpräst). Det var då jag blev intresserad av buddhism. Jag var redan involverad i New Age på den tiden. Sen fortsatte jag på den linjen till jag blev kristen några år senare.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply