Dejt-tråden

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dejt-tråden

Post by Zoidar »

Tror aldrig jag vill flytta ihop med någon. Vet ej, känns så i alla fall. Jag är en high roller.

Image
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Har en dejt på Torsdag eftermiddag med en vegan. Går ju inte att bjuda på godis så får väl bli någon nötmix (är ingen veganexpert, men många godissorter innehåller väl gelatin?). Tar med mig en flaska vitt och någon fruktjuice om hon inte vill dricka alkohol (borde vara safe). Vädret blir busigt så vi får nog vara inomhus, hade ju tänkt en promenad utomhus. Sitter och skrattar för mig själv pga kaoset det blev i min ursprungliga planering. Får se igenom planerna. Hon studerar samma program som jag studerade för några år sedan, och är uppvuxen på landet, så vi har åtminstone några saker gemensamt.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dejt-tråden

Post by memphis »

Grattis till dejten Nobel! Hoppas det blir trevligt!
Zoidar wrote: 23 Aug 2021, 12:07 Tror aldrig jag vill flytta ihop med någon. Vet ej, känns så i alla fall. Jag är en high roller.

Image
Jag vill inte heller bo ihop med någon igen. Var sambo tidigare. Men det är länge sen nu och jag har vant mig vid att bo ensam. Det är så lätt att bo ensam, behöver inte ta hänsyn till någon annan eller städa efter nån annan. Men jag kan sakna att ha nån att laga mat åt. Det är roligare att äta tillsammans. Kan sakna annat också, men är lyckligt ensamboende.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dejt-tråden

Post by Krokus »

Nobel,

Tutti Frutti är veganskt om jag inte minns fel! Lycka till på dejten!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dejt-tråden

Post by Geta »

Vad knepigt med en vegan på dejten!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Det gick bra på dagens dejt. Vi pratade om mångt och mycket i 1 timme och 30 minuter (ville avsluta dejten när den var som bäst). Hon verkade lite nervös. Satt ibland och skrev på sin mobil medan vi pratade, vilket jag tyckte var lite respektlöst, vet inte om det var något viktigt, tog inte upp saken i alla fall. Trodde att jag skulle vara tvungen att föra hela samtalet, men hon gav också och det blev konversation av givande och tagande. Vi gav varandra en kram när vi sa hejdå, och hon sa, vi hörs. Funderar på att bjuda hem henne så att vi kan laga någon vegansk mat ihop. Hon kommer bli shockad när hon får se mitt ickeveganska kylskåp. :lol:
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Dejt-tråden

Post by Richard »

Nobel wrote: 23 Sep 2021, 19:30 Det gick bra på dagens dejt. Vi pratade om mångt och mycket i 1 timme och 30 minuter (ville avsluta dejten när den var som bäst). Hon verkade lite nervös. Satt ibland och skrev på sin mobil medan vi pratade, vilket jag tyckte var lite respektlöst, vet inte om det var något viktigt, tog inte upp saken i alla fall. Trodde att jag skulle vara tvungen att föra hela samtalet, men hon gav också och det blev konversation av givande och tagande. Vi gav varandra en kram när vi sa hejdå, och hon sa, vi hörs. Funderar på att bjuda hem henne så att vi kan laga någon vegansk mat ihop. Hon kommer bli shockad när hon får se mitt ickeveganska kylskåp. :lol:
Stort Grattis!

1,5 timme är ändå en del. Första gången jag dejtade mitt ex åt vi bara pizza (på pizzeria alltså, jag må vara muppig, men att t.ex bjuda på Dr Oetgers fryspizza på dejt fattar t.o.m jag att det inte är så jättekul...).
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Richard wrote: 23 Sep 2021, 19:51
Nobel wrote: 23 Sep 2021, 19:30 Det gick bra på dagens dejt. Vi pratade om mångt och mycket i 1 timme och 30 minuter (ville avsluta dejten när den var som bäst). Hon verkade lite nervös. Satt ibland och skrev på sin mobil medan vi pratade, vilket jag tyckte var lite respektlöst, vet inte om det var något viktigt, tog inte upp saken i alla fall. Trodde att jag skulle vara tvungen att föra hela samtalet, men hon gav också och det blev konversation av givande och tagande. Vi gav varandra en kram när vi sa hejdå, och hon sa, vi hörs. Funderar på att bjuda hem henne så att vi kan laga någon vegansk mat ihop. Hon kommer bli shockad när hon får se mitt ickeveganska kylskåp. :lol:
Stort Grattis!

1,5 timme är ändå en del. Första gången jag dejtade mitt ex åt vi bara pizza (på pizzeria alltså, jag må vara muppig, men att t.ex bjuda på Dr Oetgers fryspizza på dejt fattar t.o.m jag att det inte är så jättekul...).
Haha! Att bjuda på Dr Oetgers fryspizza under en dejt kanske är bäst att undvika :lol:
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12255
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Dejt-tråden

Post by zoegas »

Jag har aldrig varit på en dejt. Det har gått annorlunda till ;) Typ hej jag vill knulla med dig. :lol:
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Dejt-tråden

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 24 Sep 2021, 01:43 Jag har aldrig varit på en dejt. Det har gått annorlunda till ;) Typ hej jag vill knulla med dig. :lol:
Jag har varit på dejt i tidiga 20 års åldern.. Då låg vi på en gräsmatta, vi varken rörde varandra eller pratade, jag gjorde ingenting och kände ingenting.. Sen fick hon träffa mina föräldrar och när hon skulle sova över hos mig så visade hon intresse.. Jag somnade snabbt :P..

Knäppt?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12255
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Dejt-tråden

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 24 Sep 2021, 07:38
zoegas wrote: 24 Sep 2021, 01:43 Jag har aldrig varit på en dejt. Det har gått annorlunda till ;) Typ hej jag vill knulla med dig. :lol:
Jag har varit på dejt i tidiga 20 års åldern.. Då låg vi på en gräsmatta, vi varken rörde varandra eller pratade, jag gjorde ingenting och kände ingenting.. Sen fick hon träffa mina föräldrar och när hon skulle sova över hos mig så visade hon intresse.. Jag somnade snabbt :P..

Knäppt?
Nä du ljuger! Vadå kände ingenting? Vadå pinsam tystnad??
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Dejt-tråden

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 24 Sep 2021, 09:32
Klankedinken wrote: 24 Sep 2021, 07:38
zoegas wrote: 24 Sep 2021, 01:43 Jag har aldrig varit på en dejt. Det har gått annorlunda till ;) Typ hej jag vill knulla med dig. :lol:
Jag har varit på dejt i tidiga 20 års åldern.. Då låg vi på en gräsmatta, vi varken rörde varandra eller pratade, jag gjorde ingenting och kände ingenting.. Sen fick hon träffa mina föräldrar och när hon skulle sova över hos mig så visade hon intresse.. Jag somnade snabbt :P..

Knäppt?
Nä du ljuger! Vadå kände ingenting? Vadå pinsam tystnad??
Jo jag lovar.. försa tjejen jag låg med! Tog 1.5 månader innan jag stoppa in den!
Post Reply