Filmhörnan

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Richard wrote: 20 May 2022, 06:22
Fantasio wrote: 19 May 2022, 19:50 Nu har jag beställt rysaren "Cat's eye". Den utgörs av tre kortare episoder skrivna av Stephen King. Speciellt "Quitters,inc" är helfestlig. James Woods ska sluta röka och trillar dit igen, det får hans fru lida för. Ty företaget han anlitat tar till oortodoxa (grymma) metoder.
Den kunde du fått av mig...
Aj då, Men din kompis kanske har fått den istället.

"The Mangler is a 1995 horror film directed by Tobe Hooper and written by Hooper and Harry Alan Towers (under the pseudonym of Peter Welbeck). The film is based upon the Stephen King 1972 short story of the same name, which appeared in his 1978 inaugural short story collection Night Shift. It stars Robert Englund and Ted Levine. It also spawned two sequels, The Mangler 2 and The Mangler Reborn"

Ännu en film baserad på en Stephen King-bok, en kort historia. Den fick 4,3 på Imdb. Jag gillar den inte och gillar inte Tobe Hooper.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Filmhörnan

Post by Richard »

Ja just det, den har jag också. Men det var längesen jag såg den (dock inte 2:an o 3:an). Jag tror jag har alla Stephen King-filmer o serier.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Filmhörnan

Post by Snuttan »

Den enda film ja väntar på nu är Ufo Sweden
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Igår såg jag den första "I spit on your grave"-filmen och nyss den andra. Ska se transnationella.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8064
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Filmhörnan

Post by wasp »

https://youtu.be/T7Xtrj3UFB8

Universums änglar (Angels of The Universe) Isländsk film om en schizofren kille I Reykjavik.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Jag har beställt två filmer. Nyversionen av "Rabid" och "The dark knight", uppföljaren till "Batman begins", vilken jag redan har. Speciellt ser jag fram emot "Rabid" och hoppas på en ryslig stund framför TV:n.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Filmhörnan

Post by Richard »

Fantasio wrote: 25 Jul 2022, 22:20 Jag har beställt två filmer. Nyversionen av "Rabid" och "The dark knight", uppföljaren till "Batman begins", vilken jag redan har. Speciellt ser jag fram emot "Rabid" och hoppas på en ryslig stund framför TV:n.
Synd att du inte sa det tidigare, för "The Dark Knight" o "The Dark Knight Rises" kunde du fått av mig, de gav jag bort för ett par veckor sen... "Rabid" vet jag inte vad det är men ska se om jag får tag i den.

EDIT: Fick tag i båda Rabid-filmerna.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Så kan det gå. Tack ändå, Richard. Första "Rabid" är regisserad av David Cronenberg. Minns att jag tyckte den var väldigt otäck när jag såg den som ung. Det var en slump att jag såg att det fanns en nyversion. Jag ska försöka titta lite mer på film.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Jag söker efter "Bad Lieutenant" med Harvey Keitel, inte nyversionen med samma namn. "Henry: Portrait of a Serial Killer 2 - Mask of Sanity" är från 90-talet och skulle vilja se den.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Filmhörnan

Post by Richard »

Fantasio wrote: 28 Jul 2022, 00:14 Jag söker efter "Bad Lieutenant" med Harvey Keitel, inte nyversionen med samma namn. "Henry: Portrait of a Serial Killer 2 - Mask of Sanity" är från 90-talet och skulle vilja se den.
Kan se om jag hittar dom, så kan jag säkert fixa dom till dig.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Richard wrote: 28 Jul 2022, 09:53
Fantasio wrote: 28 Jul 2022, 00:14 Jag söker efter "Bad Lieutenant" med Harvey Keitel, inte nyversionen med samma namn. "Henry: Portrait of a Serial Killer 2 - Mask of Sanity" är från 90-talet och skulle vilja se den.
Kan se om jag hittar dom, så kan jag säkert fixa dom till dig.
Lite mycket begärt, men ett stort tack.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Filmhörnan

Post by Fantasio »

Fick idag filmen "The dark knight" med Christian Bale. Tyvärr fick jag inte rysaren "Rabid".
Post Reply