Missnöjd med min kropp

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13134
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Missnöjd med min kropp

Post by amandara »

Jag tittar på elitstyrkans hemligheter. Där skulle jag vilja vara. Men allt i mitt tillstånd går emot det. Jag tycker att fysisk aktivitet är en av meningarna med livet - vi är gjorda för rörelse. I friskt tillstånd med massiv träningsbakgrund kanske det hade varit en möjlighet. Det får jag aldrig veta för jag har SCHIZOFRENI och BIPOLÄR SJUKDOM.

Men. Fysisk aktivitet är en av regulatorerna för bra mående. Det är basen, för mig. Sen tar jag kosten efter det och jag KÄMPAR. Men huvudet är inte med mig. Det går inte vidare värst bra med vikten. Men det kunde ha varit värre. Man kan bli HUR STOR SOM HELST om man moffar. Så 100 kg får vara bra ur det perspektivet.

Försöker vara kroppspositiv och se kroppen som en tillgång. Kroppen är ju en tillgång - och vi är gjorda för rörelse, vilket bevisas av the amount of ben, muskler, leder och ligament vi har. Vi är SKAPTA för rörelse. Så det behöver vi göra.

Jag tittar mig typ aldrig i spegeln. Jag går på storleken på kläderna och om jag kan springa. Jag väger mig oxå men det är mest en stress. När jag tänker till känner jag hur lätt och spänstigt mitt steg är när jag går, hur mina muskler tycker om att styrketräna och känslan av att vara hyfsat stark. Jag orkar med Loppan - det är stort, i min värld. Jag orkar med henne både fysiskt och mentalt, ge henne ett bra liv.

Jag tänker mest på vikten i förhållande till om det är någon man jag är intresserad av. Då blir det jobbigt och en belastning. Men hey, det finns hur många knubbiga som helst i den här världen. Vi är knappast ensamma och då har vi ändå hungerdemonen antipsykotika i bagaget. Men det är många i världen som är runda.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Missnöjd med min kropp

Post by Klankedinken »

Nu babblar du igen!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13134
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Missnöjd med min kropp

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 14 Apr 2022, 17:15 Nu babblar du igen!
Japp. Jag gör det ibland.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Missnöjd med min kropp

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 14 Apr 2022, 17:23
Klankedinken wrote: 14 Apr 2022, 17:15 Nu babblar du igen!
Japp. Jag gör det ibland.
Du är bra på ord.. Är du lika bra på handling?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13134
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Missnöjd med min kropp

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 14 Apr 2022, 17:25
amandara wrote: 14 Apr 2022, 17:23
Klankedinken wrote: 14 Apr 2022, 17:15 Nu babblar du igen!
Japp. Jag gör det ibland.
Du är bra på ord.. Är du lika bra på handling?
Tack för komplimangen. Jag är rätt bra på att fysa, enligt mina förutsättningar. Jag försöker tänka kroppspositivt. Men kosten går det sådär med, eller jag äter bra...men oxå GODIS och öl. Så vikten ruckar sig inte annat än något uppåt.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Missnöjd med min kropp

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 14 Apr 2022, 17:59
Klankedinken wrote: 14 Apr 2022, 17:25
amandara wrote: 14 Apr 2022, 17:23

Japp. Jag gör det ibland.
Du är bra på ord.. Är du lika bra på handling?
Tack för komplimangen. Jag är rätt bra på att fysa, enligt mina förutsättningar. Jag försöker tänka kroppspositivt. Men kosten går det sådär med, eller jag äter bra...men oxå GODIS och öl. Så vikten ruckar sig inte annat än något uppåt.
Ok.. Du får va snäll med dig själv.. Är man elak så förstör man bara för sig själv!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13134
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Missnöjd med min kropp

Post by amandara »

Jo det är sant. Man får trixa med mindsetet.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Missnöjd med min kropp

Post by Klankedinken »

Nä.. man ska accepterar hur man känner och våga känna sin smärta.. Om du är varse din kropps signaler får du än bättre känsla för vad som är rätt och fel..

Buddhisterna menar också att människor är i grunden goda!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36605
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Missnöjd med min kropp

Post by memphis »

Jag kan acceptera min kropp allting utom min mage som gör att jag ser gravid ut. Det ser bättre ut på morgonen när jag nyss klivit upp. Men sen allt eftersom dagen går trillar min mage utåt. Det beror måhända på en brist i muskelmassa. Jag får jobba på magmuskulaturen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Missnöjd med min kropp

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 14 Apr 2022, 18:11 Jag kan acceptera min kropp allting utom min mage som gör att jag ser gravid ut. Det ser bättre ut på morgonen när jag nyss klivit upp. Men sen allt eftersom dagen går trillar min mage utåt. Det beror måhända på en brist i muskelmassa. Jag får jobba på magmuskulaturen.
Du behöver inte va nöjd! Det är helt okej att vara missnöjd med sin kropp!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36605
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Missnöjd med min kropp

Post by memphis »

Ja iofs, men det är inte roligt!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Missnöjd med min kropp

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 14 Apr 2022, 18:21 Ja iofs, men det är inte roligt!
Det behöver inte va roligt!
Post Reply