Nu har jag kommit på en sak..

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 21 Apr 2022, 17:22 Jag har ett tips till dig Zoegas!

Du skriver om livet och så men egentligen så är det inte så mycket att prata om..

Något du bör hålla koll på är var du får din stimulans ifrån..
Ska vi slå vad? Om 5 år har du gått upp 12 kilo och har fortfarande inte knullat? 1000 spänn.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Gilla du inte mitt tips?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Tjo vad arg han blev? Vad vet du om Liv? Tror du att du kan sitta på din DV och på något mirakulöst sätt, kunna ta dig ur den absolut lägsta ställningen i samhället?

Vad jag lyckats med i mitt liv? Jag har allt jag någonsin önskat mig. Inget fattas mig. Och en flickvän kan jag få när JAG vill.

Jag är en knarkare, kriminell och missbrukare. Men du foodorar dig till ett singelliv för all framtid och tror dig veta vad en människa är. Du leker hobbypsykolog och känner dig bildad. Men du är en mupp! Vi är alla unika. Den bana du är på leder dig till en hjärtinfarkt vid 40. Och du har inte fått ut ett skit ur ditt liv.

1000 spänn!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58484
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Nissegossen »

:lol: :lol:
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 21 Apr 2022, 19:38 Tjo vad arg han blev? Vad vet du om Liv? Tror du att du kan sitta på din DV och på något mirakulöst sätt, kunna ta dig ur den absolut lägsta ställningen i samhället?

Vad jag lyckats med i mitt liv? Jag har allt jag någonsin önskat mig. Inget fattas mig. Och en flickvän kan jag få när JAG vill.

Jag är en knarkare, kriminell och missbrukare. Men du foodorar dig till ett singelliv för all framtid och tror dig veta vad en människa är. Du leker hobbypsykolog och känner dig bildad. Men du är en mupp! Vi är alla unika. Den bana du är på leder dig till en hjärtinfarkt vid 40. Och du har inte fått ut ett skit ur ditt liv.

1000 spänn!
Du glömmer att jag inte är du? Varför skulle jag vara där du var 20 år sen när jag inte ens är samma person?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Jag menar psykiatriska "vården". Det är inte vad det ger sken av. För 20 år sedan satt jag med och googla personlighetsstörningar som vid en skolbänk. Lyssnade på vad de sade om mig, relationer, människor. Det var ett grovt misstag!
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Vad vet du om dom som inte jag vet?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37092
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Geta »

Det beror mycket på en själv vad resultatet blir. Man får roa sig själv
så gott det går.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 22 Apr 2022, 09:29 Vad vet du om dom som inte jag vet?
20 års erfarenhet säger jag ju. Det är ingen seriös instans. Det leder ingenvart. Där finns inga bot. Det är ett vuxendagis.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 22 Apr 2022, 12:27
Klankedinken wrote: 22 Apr 2022, 09:29 Vad vet du om dom som inte jag vet?
20 års erfarenhet säger jag ju. Det är ingen seriös instans. Det leder ingenvart. Där finns inga bot. Det är ett vuxendagis.
Jag gillar inte dina ord men du har en slags poäng förstås.. Jag har haft positiv erfarenhet av salutogen psykiatri.. Den psykiatri som bedrivs av sjukdomar har jag inget intresse av därför att den gör bara att du får en medicin!

Däremot har jag erfarit att det finns dom som kan göra skillnad i ditt liv men dom flesta gör inte det och det är egentligen den riktiga funktionen psykiatrin ska ha.. Problemet är att psykiatrin ska "bota" något psykologiskt fel men egentligen så mår man bara bättre om livet förändras. Ja det är en komplicerad fråga för såna som du och jag som faller mellan stolarna!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37092
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Geta »

Psykiatrin kan inte bättre än så här. Ni har inte fallit mellan stolarna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Egentligen är det något jag fått höra..
Post Reply