Nu har jag kommit på en sak..

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 22 Apr 2022, 18:09
zoegas wrote: 22 Apr 2022, 12:27
Klankedinken wrote: 22 Apr 2022, 09:29 Vad vet du om dom som inte jag vet?
20 års erfarenhet säger jag ju. Det är ingen seriös instans. Det leder ingenvart. Där finns inga bot. Det är ett vuxendagis.
Jag gillar inte dina ord men du har en slags poäng förstås.. Jag har haft positiv erfarenhet av salutogen psykiatri.. Den psykiatri som bedrivs av sjukdomar har jag inget intresse av därför att den gör bara att du får en medicin!

Däremot har jag erfarit att det finns dom som kan göra skillnad i ditt liv men dom flesta gör inte det och det är egentligen den riktiga funktionen psykiatrin ska ha.. Problemet är att psykiatrin ska "bota" något psykologiskt fel men egentligen så mår man bara bättre om livet förändras. Ja det är en komplicerad fråga för såna som du och jag som faller mellan stolarna!
Mellanstolar?? Sluta medicinen idag. blocka dem från telefonen. Se va som händer.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Har du gjort det? Hur ser ditt liv ut?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Jag eldade upp alla billar från FK och Avd.57. Det gjorde jag första året. Det finns inga krav, ingen psykiatri, Inga mongo sysselsättningar. Ingen mer misshandel! Droppen var när min kontaktperson frågade mig om "Har du några tidiga tecken"? Det efter gått dit en gång i veckan, ibland tre gånger. I 20 år. Det är 10.000 besök. Hon undrade om jag hade sökt hjälp om jag blev sjuk igen.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Stackarn :( Vad är det med dig som gjorde att du gick med på det så länge?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Ja, prova nedlåtande. Det fungerar kanske? Har du sett såna tjejer som tittar på dig som en hungrig tiger? Du har inget mannen. Du låter FK ta dina pengar. Jag säger till dig nu; Ta dig ur detta. Du blir av med din diagnos Schizoefreni så fort du jobbar. Det kommer inte ens synas i journalen. Eller så bli mig.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Jag är inte du Zoegas.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 23 Apr 2022, 05:37 Jag är inte du Zoegas.
Vården fungerar likadant för allihop du. Jag lovar dig att du kommer se det som helt meningslöst och slöseri med tid, allt eftersom tiden går.

Över 90% av män med den sysselsättningen är singlar.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Du uppskattar en siffra förstås men jag har lyssnat på Jordan Peterson mycket och han berättar varför framgång är viktigt.. Han berättar om hur det går till när män inte får till det..

Utifrån det så har jag kollat statistik från SCB (statistiska central byrån).. Det man ser är främst att människor som lever i fattigdom har sämre livskvalite och sämre hälsa.. Det kan förklaras av att människorna som lever i den gruppen redan är sjuka men får större och större problem allt eftersom tiden går.. Dom får aldrig ett bättre liv eftersom dom inte klarar att tjäna pengar!

Det är egentligen precis det du beskriver och Jordan Peterson har pratat om något som kallas för hypergami. Vet du vad det är Zoegas? Det är en väldigt enkel formula för hur du attraherar det motsatta könet. Eller i alla fall den grundläggande principen som du inte kan förta..

Principen är att kvinnor inte tar män nära om dom inte tjänar lika mycket eller mer pengar än dom.. Han har försökt förmildra det här och uttryckt att kvinnan söker mannen hon behöver, något som en terapeut skulle kunna säga..

Hur det än är med det där tror jag det är väldigt få kvinnor som vill ha en man som inte har positiva saker i sitt liv. Saker som att ta hand om sig själv är otroligt viktigt men försummas av människor som lever med psykiatri, framförallt dom med svår psykisk ohälsa.

Kan berätta att jag på senaste läkarmötet spottade rent metaforiskt på det dom hade att erbjuda men att jag behåller medicinen eftersom jag har ett litet förtroende för att den gör det bättre..
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by zoegas »

Jag kommer inte ihåg den exakta siffran om det var 92% eller 94%. Märk väl att att 6-7% av schizofrena jobbar.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Jag kan det där zoegas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37083
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Geta »

Det är bara att acceptera att man är en loser. :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu har jag kommit på en sak..

Post by Klankedinken »

Ja, eller att chanserna är astronomiska!
Post Reply