Byta medborgarskap

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36826
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Byta medborgarskap

Post by memphis »

Jag skulle kunna tänka mig Bali. Fast kanske lite väl varmt, men man vänjer sig nog. Följer en tjej på Youtube som bor i Bali. Hon verkar ha ett bra liv.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Byta medborgarskap

Post by Swesanne »

Hög luftfuktighet är jättejobbigt..
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13229
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Byta medborgarskap

Post by amandara »

Jag vill till Indien.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Byta medborgarskap

Post by Cosmos »

Jag har alltid önskat att vara född i ett annat land än Sverige. Kanske England, kanske USA där inställningen och attityden till andra människor är i skarp konstrast mot här i Sverige.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Byta medborgarskap

Post by zoegas »

Jag vill bo i Karibien. Curaçao ena veckan Kuba den andre osv. I en liten segelbåt.

Image
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Byta medborgarskap

Post by Richard »

Jag gick vilse i onsdags o kunde inte någon tyska. Trodde det var en liten stad o att jag skulle hitta hotellet, men där bor nästan 60 000 invånare; https://sv.wikipedia.org/wiki/Stralsund Fick fråga mig fram på engelska, som tur var var det ett par som skulle åt samma håll som hotellet låg, så jag kunde gå med dom.

Min GPS fungerade inte eftersom det var satellittaxa på båten o jag glömde stänga av dataroaming, så telefonräkningen gick upp i spärrtaket direkt (kostade 150 kr/MB o såklart skulle telefonen uppdateras just då) o internet stängdes av. Sen fattade jag inte att man var tvungen att öka spärrtaket med typ 25 kr för att få igång det igen.

Det var för jag ville gå hem tidigare än min pappa o syster, men dom kom ändå hem före mig innan jag hittat hem. Men en gång gick jag vilse i Berlin också.

Jag ringde pappa o min syster o sa att jag var vid kyrkan, o det var dom också, men dom var vid den högra kyrkan o jag vid den vänstra...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18673
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Byta medborgarskap

Post by Krokus »

Richard,

Vilket konstigt abonnemang på telefonen du har. När jag har varit i Europa har det varit samma taxa som hemma. Ett antal GB att surfa för.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Byta medborgarskap

Post by Richard »

Krokus wrote: 23 Apr 2022, 12:37 Richard,

Vilket konstigt abonnemang på telefonen du har. När jag har varit i Europa har det varit samma taxa som hemma. Ett antal GB att surfa för.
Jo, det är det ju, inom EU är det samma taxa. Så i Tyskland o Danmark kostar det inget extra. Men, på båten från Ystad till Sassnitz finns ingen täckning från land, o då gäller båtens s.k. satellittaxa o den är inte billig...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Byta medborgarskap

Post by zoegas »

Vilken jävla tur där var ett tak i alla fall.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Byta medborgarskap

Post by Klankedinken »

För i helvette! Det där måste va bogus!

Vad är det dom gjort? Har dom byggt en satellit endast för att råna folk på mobilpengar?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Byta medborgarskap

Post by Richard »

Jo, det gick upp till 625 kr, vanligen ligger telefonräkningen på 219 kr... Men det är bara att pröjsa.

Det är för att på båten kommunicerar telefonerna med satelliter (med hjälp av utrustning på båten) istället för vanliga 4G-master. Tydligen så är det dyrt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Byta medborgarskap

Post by Klankedinken »

Förstår det
Post Reply