Sommarplaner?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sommarplaner?

Post by Richard »

Jag ska bada i havet o köra runt på min sparkcykel.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 696
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Sommarplaner?

Post by Santina »

Det blir väl nåt besök på landet hos mamma och brorsan. Sen hoppas jag få umgås mycket med min kompis, men det beror ju på hur mycket han är i sommarstugan och om han får nytt jobb. Sen ska jag väl ta promenader till badet. En tur till en bättre strand också (havet). Sen jobba om jag får jobb, behövs väl inte så mycket vikarier under sommaren.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58483
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Sommarplaner?

Post by Nissegossen »

Sommarjobb på platsen för sommarstugan kanske sälja glass på strandkiosken eller ett jobb som badvakt om du har tillräckliga kunskaper för det. Eller vikariera i en affär nära sommarstugan för att tjäna lite extra pengar under semestrarna i sommar. Alla vill ha sin semester på sommaren, kanske inom vård och omsorg att du kan få jobb som sjukvårdsbiträde om de inte hittar en med rätt kompetens.

Försök komma på själv vad du skulle kunna göra för arbete, gärna visa framfötterna för en personalansvarig och få denne att skratta, det om något ger nog jobb. Sedan självklart att du gör jobbet som du ska och lite till, då har du chans till fast jobb efter sommaren. Berätta inte för mycket om din situation, om ingen frågar, komma med en psykisk sjukdom och berätta det utan anmodan det gör man inte i det första. Men skulle du få ett återfall, berätta sanningen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Sommarplaner?

Post by Miika »

Kanske att det blir en kryssning med mamma till Finland i juni, vi bor på hotell en vecka i såna fall
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2472
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Sommarplaner?

Post by Kloppe »

Ska titta på tv-serien Narcos i sommar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37091
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sommarplaner?

Post by Geta »

På sommarkvällarna sitter jag på balkongen på kvällarna i mörkret
och lyssnar på Sommarpratarna i radion.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13232
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sommarplaner?

Post by amandara »

Ja sitta på ballen ska bli najs. Jag har solcellslampor som lyser när det är mörkt, men då är jag aldrig vaken - men najs ändå.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37091
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sommarplaner?

Post by Geta »

Jag har lyktor som jag tänder värmeljus i. Det ska bli intressant att
få veta vilka Sommarpratarna blir.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13232
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sommarplaner?

Post by amandara »

Geta wrote: 28 Apr 2022, 14:20 Jag har lyktor som jag tänder värmeljus i. Det ska bli intressant att
få veta vilka Sommarpratarna blir.
Mys på hög nivå! Ja jag ser oxå fram emot vilka sommarpratare blir. Ska bli kul, med sommarpratare. Skulle inte förvåna mig om min gamla vapendragare Karin Tegmark Wisell, Folkhälsomyndighetens generaldirektör, får prata. Skulle intressera mig mycket. Höra hennes vinkling på saker och ting.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sommarplaner?

Post by memphis »

Önskar att jag hade en balkong som gick att sitta på. Men det är som att sitta på trottoaren. Det är bara hundarna som gillar läget på balkongen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8233
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Sommarplaner?

Post by wasp »

Ska åka ned till Uppsala en dag, för att återse mina drömmars och fasors stad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58483
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Sommarplaner?

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 28 Apr 2022, 18:17 Önskar att jag hade en balkong som gick att sitta på. Men det är som att sitta på trottoaren. Det är bara hundarna som gillar läget på balkongen.
Bygg en altan om det är marknivå och bygg ett plank mot trottoaren, så du får skyddad insyn. Det tror jag går att göra. Då får du en riktigt mysig plats och bygger du ett plank, kan hundarna leka av sig på en lite större yta.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply