Ej deprimerad men sj-tankar

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by amandara »

Yeppers. Allt är bättre än att dö. Det var länge sedan jag var nere hos Hades, det var inte dags för mig då och är det inte nu heller. Take a walk on the wild side. Det finns mycket kultur att upptäcka. Vi har både det flådiga fräcka kulturhuset Spira och teatern. Jag ska kultura skymning.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by Klankedinken »

Jag skämta..
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by amandara »

Jo men det är allvarligt. Take a walk on the wild side. Tänker jag göra.
Last edited by amandara on 30 Apr 2022, 14:20, edited 1 time in total.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by amandara »

Det är försent för mig nu. Men jag har walk on the wild side och det tänker jag göra.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by Klankedinken »

Bra det! Det är en insikt man ska ta till sig! Folk säger att om man inte tar några risker så utvecklas livet inte heller! Man måste försöka och att man gör det är ett friskhetstecken!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by amandara »

Japp.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by Klankedinken »

Jag tar risker hela tiden.. men jag får inte så mycket för det än att jag gör rätt för mig!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by amandara »

Du behöver tuffa till dig lite. Så att du inte tar allt så in i själen.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by Klankedinken »

Det kommer med världsvana.. man måste inse att allt inte är så tokigt i alla fall.. det är som att man sitter och är rädd för en massa saker som aldrig händer..

Förövrigt så är det så med depression att man drar sig tillbaka vare sig man vill eller inte.. det har inte med "hud" att göra utan är en biologisk mekanism.. det är för att skydda oss!
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by Koi »

Geta wrote: 30 Apr 2022, 11:25 Nej, jag är inte trött på livet. Mycket är fortfarande skoj men
kroppen börjar bli gisten.
Vad bra.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 30 Apr 2022, 15:12 Det kommer med världsvana.. man måste inse att allt inte är så tokigt i alla fall.. det är som att man sitter och är rädd för en massa saker som aldrig händer..

Förövrigt så är det så med depression att man drar sig tillbaka vare sig man vill eller inte.. det har inte med "hud" att göra utan är en biologisk mekanism.. det är för att skydda oss!
Jag tror att det är svårt att ragga på andra psykfall. Oxå. De har fullt upp med sitt. Helvete. Och då tänker man inte relation - sex. Man är mer basic - trygghet, funktion, mat och vila.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ej deprimerad men sj-tankar

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 30 Apr 2022, 15:49
Klankedinken wrote: 30 Apr 2022, 15:12 Det kommer med världsvana.. man måste inse att allt inte är så tokigt i alla fall.. det är som att man sitter och är rädd för en massa saker som aldrig händer..

Förövrigt så är det så med depression att man drar sig tillbaka vare sig man vill eller inte.. det har inte med "hud" att göra utan är en biologisk mekanism.. det är för att skydda oss!
Jag tror att det är svårt att ragga på andra psykfall. Oxå. De har fullt upp med sitt. Helvete. Och då tänker man inte relation - sex. Man är mer basic - trygghet, funktion, mat och vila.
ja så är det.. är man inte fri i sinnet så är man inte redo.. Allt är relativt dock, man är inte på topp jämt!
Post Reply