Film

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Film

Post by Fantasio »

Ett stort intresse, vilket ligger i träda, är att titta på film. Jag har inga enorma mängder hemma, men hundra bör jag ha mer än. Jag gillar det mesta, men kanske drama inte är någon favorit för mig. Jag gillar både explosioner och dialog.

Jag har lite svårt med koncentrationen, men oftast brukar jag kunna sitta kvar under hela filmen jag ser. När jag är hos min gamle arbetskamrat har jag gått ut på hans balkong och rökt och haft en springa öppen så jag kan följa filmen medan jag tar ett bloss.

Att skriva ned min favoritfilm låter sig inte göras, då det kan skifta från dag till dag. Men den senaste filmen jag köpte heter "1917" och är en film som tydligen ska ha gjorts i endast två tagningar. Låter omöjligt, men vem vet? Bra var den i alla fall.

Sedan gillar jag rysare, blod och ond bråd död och har så gjort sedan jag var tretton år och pappa köpte en videobandspelare.

Jag tror bestämt jag ska titta på film från och med imorgon. Eller i övermorgon.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35509
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Film

Post by memphis »

Tänkte på filmen Cape Fear igår. Jag såg den på bio med en kille som var intresserad av mig. Synd att jag inte fattade det, för han var fin. Det är en av miljoner saker som jag ångrar i mitt förflutna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Film

Post by Fantasio »

"Cape Fear" är väldigt bra. Robert Mitchum och Gregory Peck är med i den, liksom i originalet.

Är det någon som har tips på vad jag kan köpa för filmer? Hänger inte med i svängarna längre. Har Cohen-bröderna gjort någon ny film? Har Farrelly-bröderna gjort någon ny film?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Film

Post by Fantasio »

En favorit är "Runaway train" i regi av Andrej Kontjalovskij. Med Jon Voight och Eric Roberts. Mycket bra, även fast de två nämnda skådisarna spelar över. Det funkar.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Film

Post by zoegas »

Den nya Dune. Snyggt gjord.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Film

Post by Fantasio »

Just det, den kanske man skulle beställa. Tack för tipset, Zoidar. Jag har faktiskt inte sett originalet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Film

Post by Fantasio »

https://www.youtube.com/watch?v=zcI6SFiK_yk
En ny "Texas chainsaw massacre". Verkar lovande.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Film

Post by Fantasio »

Det finns filmer jag aldrig får tag i. Bland annat "Den korrumperade snuten" med Harvey Keitel och "Henry 2-Mask of sanity".
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Film

Post by Fantasio »

Någon gång ska jag bunkra upp med öl och chips och ta en filmdag. Alltså se flera filmer i rad. Kanske alla tre Hobbbit-filmerna eller Gudfadern-trilogin.
Post Reply