Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Allt inom skönhet

Post by Cosmos »

Jag klipper alltid mig själv, har blivit väldigt driven. Svårt bara i bak men jag håller på att spara hår så det får växa. Upptill klipper jag mig ganska kort så jag har kanske någon form av hockeyfrilla men inte mig emot. Jag passar bra i det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36725
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

" Mullet" är modernt nu Cosmos ;)
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36725
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Har tvättat håret med produkter från Davines. Det är ett dyrt märke, men jag gillar dofterna de har. Man kan spara in på köp av parfym om man har lite bättre och dyrare hårprodukter.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36998
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Allt inom skönhet

Post by Geta »

Jag klipper också mig själv numera. Det går jättebra. Har lite fall på håret,
så det rättar till sig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36725
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Jag klipper också mig själv för det mesta. Men då och då är det skönt att gå till en frisör och få grundformen fixad. Sen kan jag klippa mig själv några gånger igen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36725
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Om jag kunde skulle jag tvätta håret varje dag! Älskar att ha nytvättat hår. Men mitt hår är åt det torra vågiga hållet, så det tål inte att schamponera dagligen. Nu tvättar jag det var tredje dag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18611
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Allt inom skönhet

Post by Krokus »

Igår tvättade jag håret, brukar göra det var femte dag. Numera använder jag ett schampo utan sulfater, och då behövs det tvättas oftare än förr. Då räckte det med en gång i veckan, oftast lördagar efter ridningen.

Utöver schampo använder jag inpackning, balsam och hårojla vid varje tvätt. Håroljan är lite halvdyr, men dryg, räcker länge!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36998
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Allt inom skönhet

Post by Geta »

Jag testade svindyrt schampo utan sulfat efter memphis inrådan.
Håret blev som en risbuske. Det gör jag inte om. Jag köper vanligt
schampo på ICA. Använder inte balsam heller.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18611
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Allt inom skönhet

Post by Krokus »

Geta,

Hm, oj då! Sådant schampo verkar inte löddra lika bra som vanligt schampo. Det går åt mycket schampo vid varje tvätt. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36725
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Oj Geta, det var inte meningen. Men i de flesta billiga ( och flesta dyra) schampona är det silikoner också. Så om man har ett hår fullproppat med silikoner så kan ett sulfatfritt schampo inte alla gånger ta bort silikonerna. Var nog därför ditt hår blir som en risbuske. Det behövde detoxas från silikon först.

Men jag har själv övergivit att bara använda sulfatfritt schampo, för det var så tråkigt att inte kunna testa vilket schampo jag ville. Så nu bryr jag mig inte om sulfater och silikoner längre. Har schampon som är sulfatfria, men även schampon som har sulfater, och jag alternerar dem.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18611
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Allt inom skönhet

Post by Krokus »

Krokus wrote: 16 Jun 2021, 08:51 Tyvärr har min hy blivit ful efter att ha slutat med hormonella preventivmedel i januari. Jag tycker att huden borde bli bra igen snart. :(
Huden har blivit något bättre sedan jag skrev detta.☝️
Kanske är det solljuset som har hjälpt till?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13210
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Allt inom skönhet

Post by amandara »

Mitt hår är halvlångt och ganska slitet av alla färgningar. Jag använder vanligt schampo vilket som helst, och måste alltid ta balsam eller inpackning annars blir håret svinto. Jag tänker en tanke då och då på om jag ska klippa mig kort och spara ut min naturliga hårfärg. Men nu har jag fått det så långt att jag kan göra utbakad fläta och sätta upp det i tofs. Men det är inte snyggt. Min huvudform passar inte i uppsatt hår, mitt bakhuvud är liksom platt. Jag har en hårolja man jag har inte tagit den på länge. Ska nog göra det för mitt torra risiga hår mår bra av det. Jag har en hel del hårprodukter, men jag använder dem inte - mer än två veckor efter att jag varit hos frisören. Är riktigt lat när det kommer till skönhet. Detbär knappt ens att jag rakar benen. Jo det händer att jag epilerar dem på sommarhalvåret men det är rätt sällan. Och så är jag sjukt luden i ansiktet. Som ett jäkla troll. Det är ljusa hår så det syns inte så mycket. En gång tog jag och vaxade men vaxet slet loss huden och det blev bara massa sår. Jo såatte. Allt smink har jag skänkt till min systerdotter vars mamma i sin tur slängt det. Jag sminkar mig när jag är manisk och köper på mig allsköns spejsigt smink som jag sen aldrig använder. Nu har jag typ gett upp. Kör the natural way.
Post Reply