Vår skolgång

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vår skolgång

Post by Fantasio »

Runt 1990 läste jag på Komvux, motsvarande åk tre på gymnasiet. Lyckades få en fyra i matte och femma i engelska och svenska.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vår skolgång

Post by Richard »

Koi wrote: 23 May 2022, 20:44
Richard wrote: 23 May 2022, 18:37 Jag fick...

Ma A - VG
Ma B - G
Ma C - IG
Ma D - IG

Jag som så gärna vill kunna matematik för att förstå fysiken!

Praktisk matematik. Ellära.
Ja, det är lite roligare!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vår skolgång

Post by Nobel »

Minns inte låg-högstadiet så väl, endast att jag hade 2 G, och resten var VG och MVG.
20 MVG av 32 kurser på gymnasiet, resten VG.
Högsta betyg i alla kurser under min 5åriga universitetetskarriär, förutom i organisk kemi.

Jag har alltid varit en flitig student som älskat att lära mig nya saker. Gått pang på från utbildning till utbildning. Jag har alltid haft lite svårare att lära mig, vilket jag kompenserat för med tid investerad. Jag har alltså jobbat hårt för mina betyg.

Jag var alltid den tysta och analytiska och lyssnande klasskamraten. Till mig kom klasskompisar och delade med sig av sina bekymmer, och jag lyssnade tålmodigt. Jag ställde frågor under lektionerna för att jag var nyfiken. Jag följde med ut på rasterna för att leka i grundskolan, men inte lika så under gymnasiet och universitetstiden. Omtyckt av de flesta fungerade jag som ett kitt som höll ihop klassen. Jag umgicks med och kom överens med alla.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vår skolgång

Post by Klankedinken »

Låter som en vetgirig person Nobel... Om man skulle fråga vilken inspiration du har till att lära, vad skulle du säga då förutom att det är roligt? Finns det någon särskild anledning?
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Vår skolgång

Post by Snuttan »

Ja ska läsa upp mina betyg. Aldrig för sent.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vår skolgång

Post by Klankedinken »

jag ska börja med blöja igen! Det är aldrig försent!
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vår skolgång

Post by Nobel »

Klankedinken wrote: 25 May 2022, 09:20 Låter som en vetgirig person Nobel... Om man skulle fråga vilken inspiration du har till att lära, vad skulle du säga då förutom att det är roligt? Finns det någon särskild anledning?
Nyfikenhet har nog varit den starkaste anledningen till att jag haft passion för att lära mig nya saker.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vår skolgång

Post by Klankedinken »

Nobel wrote: 25 May 2022, 14:55
Klankedinken wrote: 25 May 2022, 09:20 Låter som en vetgirig person Nobel... Om man skulle fråga vilken inspiration du har till att lära, vad skulle du säga då förutom att det är roligt? Finns det någon särskild anledning?
Nyfikenhet har nog varit den starkaste anledningen till att jag haft passion för att lära mig nya saker.
Det är en bra egenskap men jag misstänker att nyfikenhet också kan leda till att man bara lär sig och inte arbetar!
Är intresserad och har sysslat med personlighet väldigt länge så jag tycker människors historia är väldigt centralt!
Post Reply