Skor.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13128
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Skor.

Post by amandara »

Jag kan gå i billiga kläder men har alltid bra skor. Skor är viktigt då jag rör mig ganska viktigt och jag prioriterar det. Avskyr att ha fel skor
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Skor.

Post by memphis »

Jag har fotriktiga skor när jag promenerar långt. Fick dessutom en specialbyggd sula anpassad efter mina fötter, när jag hade ett problem med foten som heter Mortons. Den kan jag flytta mellan olika skor, så att alla skor blir supersköna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12601
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skor.

Post by zoegas »

Det blev med Goro-Tex. Jag går hellre på gräset än på asfalten. Då kommer det till väl användning. Inga sura strumpor.

Helsvarta. Jag har alltid köpt antingen helvita eller helsvarta. Folk går omkring i skor som verkligen sticker ut i färgerna. Det är kanske jag som är tråkig? Men inte för mig asså..
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Skor.

Post by Swesanne »

Har alltid bra skor, på sommaren Birkenstock på våren gröna Grunbein, och ibland vita Converse(inte så bra för fötterna)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12601
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skor.

Post by zoegas »

Swesanne wrote: 20 May 2022, 22:38 Har alltid bra skor, på sommaren Birkenstock på våren gröna Grunbein, och ibland vita Converse(inte så bra för fötterna)
Converse var riktigt populära för några år sedan. Det tycktes mig att alla hade såna. Men det är riktigt dålig kvalité på de sulorna.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13128
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Skor.

Post by amandara »

Jag gillar converse, har ett par 10 år gamla som sulan slitits igenom - men jag älskar dem. Jo jag har ju tvättat dem ett antal gånger, men converse är egentligen inte bra att tvätta -, limmet släpper. Har 3 par converse som det är flera år sen jag köpte.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Skor.

Post by Snuttan »

Sneakers med bra dämp är essentiellt för att man ska orka gå.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Skor.

Post by Swesanne »

amandara wrote: 21 May 2022, 12:02 Jag gillar converse, har ett par 10 år gamla som sulan slitits igenom - men jag älskar dem. Jo jag har ju tvättat dem ett antal gånger, men converse är egentligen inte bra att tvätta -, limmet släpper. Har 3 par converse som det är flera år sen jag köpte.
Har ett par, jättegamla. De har varit med om mycket de skorna😉hi hi
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12601
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skor.

Post by zoegas »

Jag har ett par rejäla kängor med som jag fynda på Stadium Outlet. Det måste man ha om man är ute och trampar i skogen. I och med där är höga, så skyddar de ankeln mot stukning om man trampar snett. Det är ett bra tips om ni ska vara ute i terräng. En stukad fot sabbar allt. Är det kuperat så är det garanterat att det händer.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Skor.

Post by björk »

zogge, jag har Dr. MArtin kängor dom är väl sådär.....

Men en dunder succé är BOmber jacka inom hus - Ja visst !


Den värmer ngt så in i helvete...
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12601
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skor.

Post by zoegas »

björk wrote: 21 May 2022, 15:27 zogge, jag har Dr. MArtin kängor dom är väl sådär.....

Men en dunder succé är BOmber jacka inom hus - Ja visst !


Den värmer ngt så in i helvete...
lol

Jag har tittat på DR.Martens. De har gas sulor och hållbart gummi. Men de kostar! Och de är stora. Jag vill vara mer diskret. Man ser ju ut som en soldat med dem!
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Skor.

Post by Swesanne »

zoegas wrote: 21 May 2022, 15:23 Jag har ett par rejäla kängor med som jag fynda på Stadium Outlet. Det måste man ha om man är ute och trampar i skogen. I och med där är höga, så skyddar de ankeln mot stukning om man trampar snett. Det är ett bra tips om ni ska vara ute i terräng. En stukad fot sabbar allt. Är det kuperat så är det garanterat att det händer.
Har också ett par vandrarkängor, de har några år på nacken, men väldigt bra för sitt syfte
Post Reply