Vad ser du?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Vad ser du?

Post by Nobel »

Som ett svar på "Vad säger rösterna?" så känns det passande med en besläktad tråd - "Vad ser du?". Detta är en tråd där vi kan diskutera, berätta, spekulera, om saker vi sett.

När jag varit som mest psykotisk har jag sett ansikten förvridas, bli snea. Främlingars ansikten har även förändrats till ansikten på personer jag känner igen. Jag har även sett, vad jag tror varit, helt gestaltade personer. Detta gjorde också så att jag kände mig förföljd och spädde på min paranoia. Två av personerna som föröljde mig hade jag endast träffat på gymet tidigare. Såg även en mörkhyad version av en jag dejtade när det hela inträffade. Detta gjorde att jag sprang efter personer på gatan i hopp om att konfrontera dessa. Som tur var var det tidig morgon när detta hände och inte så många personer ute på gatan. Idag är jag väldigt skeptisk mot allt och litar inte på något jag ser.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad ser du?

Post by Fantasio »

Synhallucinationer har jag inga haft och det är jag glad för. Måste vara väldigt skrämmande tänker jag.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1760
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad ser du?

Post by Inwatto »

Jag har sett saker som tillhör den osynliga andevärlden, men då protesterade jag och sa att jag vill bara se den riktiga. Då försvann de. Skönt att slippa. Har istället en hjälpande röst, som ser det jag inte ser. Den rösten litar jag på, men inte andra.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36782
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad ser du?

Post by Geta »

Har också sett gestalter från den osynliga andevärlden. Beviset är att
de vara så besynnerligt klädda. I gamla militäruniformer och konstiga
hattar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply