Spontanfasta/meal skipping

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 21 May 2022, 18:49
Klankedinken wrote: 21 May 2022, 18:46 Ja.. Det har jag också hört! Varför är det så?
För att vi är olika? Alla mår inte bra av samma saker.
Du behöver inte gå in på saken.. Jag gillar djupare svar men jag mediterar också :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23134
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Ska kolla på detta. Ted Talks brukar vara intressant.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23134
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Verkar som det är lite på forskningsnivå fortfarande. Visst tror jag att människor är olika och svarar olika på olika dieter. Gäller att hitta vad som funkar för en själv. För Richard verkar det ju funka med glass.
Last edited by Zoidar on 21 May 2022, 23:55, edited 1 time in total.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13128
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by amandara »

Meditation och yoga sänker spärrarna till känslolivet. Har man ett kaotiskt och starkt inre känsloliv kan det vara kontraproduktivt att utöva det. Man kan få ångest och bli psykotisk, eller det som ligger nära just den personen. Jag yogade i början av min sjukkarriär och fick en fritt flödande och rå ångest så jag la av. Ibland behöver man sina psykologiska spärrar för att inte hamna i ett känsloinferno - som kan vara farligt. Man kan ta livet av sig eller på annat sätt skada sig. Inte att leka med.

Jag tycker personligen att yoga och meditation är bra och avslappnande - men inte alltid. Jag har både positiva och negativa erfarenheter.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23134
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Närmast jag kommer meditation är bada i havet.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12603
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 21 May 2022, 22:18 Närmast jag kommer meditation är bada i havet.
Solarium är en grej att testa. Du vet de är high-tec med fläktar, musik och grejer. Man blir snygg med.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23134
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Solade solarium förr i de gamla. Man solade 30 min. Numera är det väl 10 min max?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12603
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 21 May 2022, 22:37 Solade solarium förr i de gamla. Man solade 30 min. Numera är det väl 10 min max?
Nått sånt. Där är power i dem. Man börjar svettas och det känns riktigt behagligt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23134
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Kanske skulle börja sola igen om det kan höja välmåendet. Minns jag brukade somna förr i solariumen.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18537
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Krokus »

Igår åt jag inget mellanmål på eftermiddagen. Middagen var inget god (hemmagjord pizza) och därför blev det vindruvor i soffan framför tv:n på kvällen. Det var inte riktigt meningen. 🙃
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23134
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Tänkte börja med meal skipping igen. Testade igår och det kändes bra.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply