Spontanfasta/meal skipping

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 19 May 2022, 17:14 En fråga Zoidar, om du inte tala illa upp :)..

Vad skulle du göra om du inte fokuserade på dina promenader, fastor och kropp?
Vet inte. Bli deprimerad? Kanske hittat någon ny hobby.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Är på 8e fastetimmen. Tar en timme åt gången.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Krokus »

Idag klarade jag ungefär 5h utan mat. Det var jobbigt. Höll på att få panikångest på vägen hem från arbetsträningen, hade jag inte varit hungrig hade det säkert gått bättre.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 19 May 2022, 20:23 Idag klarade jag ungefär 5h utan mat. Det var jobbigt. Höll på att få panikångest på vägen hem från arbetsträningen, hade jag inte varit hungrig hade det säkert gått bättre.
Mat ger en känsla av trygghet. Det är nog en anleding till det är svårt att gå ner, speciellt vid oro/ångest.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Krokus »

Shit, har redan glömt att jag skrivit i denna tråd. Bäst att sova.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Blev 11h. Valde att äta innan sömn.

Jag blir mindre stabil vid längre fasta. Kände det idag. Kom på att jag har en psykossjukdom. Har trott att jag kommer bli frisk, undrar nu om det är möjligt. Första jag tänker när jag känner mig ostabil är att jag måste jobba mindre. Tror det är en skyddsmekanism att jag tänker så.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 19 May 2022, 20:23 Idag klarade jag ungefär 5h utan mat. Det var jobbigt. Höll på att få panikångest på vägen hem från arbetsträningen, hade jag inte varit hungrig hade det säkert gått bättre.
Jag behöver också äta regelbundet! Fasta tror inte jag skulle funka för min del!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Zoidar »

Det funkar väldigt bra för vikten. Synd jag blir konstig i huvudet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Geta »

Fasta är inte bra för psykosen. Det är min erfarenhet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Klankedinken »

Det är tur att man tål lite gran för då har man råd att prova nya saker!
User avatar
Snurre
Silvermedlem
Posts: 1939
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Snurre »

zoegas: Hur funkar det med amfetamin när man har psykossjukdom? Blir du inte nojig o så?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Spontanfasta/meal skipping

Post by Klankedinken »

Dom tog bort hans inlägg för att det var uppmuntran till droger.. Det får man inte göra men jag kan förklara att amfetamin gör att dopamin skjuter i höjden och är känt för att ge psykos.. Våra mediciner ger ofta begränsning av vårt dopamin..

Att man blir smal av amfetamin är korrekt eftersom man tappar naturlig motivation som dopamin ger.. Har faktiskt en kompis som sa att han gett sig själv amfetamin för att gå ner i vikt och han blev smal.. Han är också missbrukare..

För allt i världen, se igenom skiten som droger är!
Post Reply