Ångest vid depression?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Ångest vid depression?

Post by Fantasio »

Kan man drabbas av ångest om man är deprimerad? Själv har jag kanske aldrig varit deprimerad, men har haft ett försänkt stämningsläge. Då låg jag mycket på sängen och ville inte kliva upp. Men någon ångest hade jag inte. I nuläget är jag inte låg, men oro har jag i kroppen. Jag har sett deprimerade patienter som inlagd och det syntes på dem att de led. Jag försöker inte förringa de med depression, men anser att ångest är det jäkligaste man kan råka ut för.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ångest vid depression?

Post by Geta »

Fantasio,

Jag tycker att du visar tecken på depression. Du är uttråkad ofta.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ångest vid depression?

Post by Fantasio »

Ja, du kanske har rätt. Livet som tärande på samhället är inget vidare liv. Jag har läst (och glömt) om att man kan ha känslor vid depression, men ej vid negativa symptom. Stämmer det? Kan man skratta fast man är deprimerad?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ångest vid depression?

Post by Fantasio »

Jag kan skratta, jag kan gråta. Jag har känslor. Deppig är jag inte, men oro har jag i kroppen, tyvärr. Skulle vara skönt att kunna lägga sig på sängen utan att behöva resa på mig stup i kvarten.
Post Reply