Saker vi är oense om

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Richard »

Geta wrote: 20 May 2022, 21:47 Jag tycker att det är synd att mrsearlgrays tråd helt har spårat ur.
Viska handlar om schizofreni. Det verkar ni ha glömt. Är ni bara
stridslystna?

Jag tar paus från Viska. Det är inte säkert att jag kommer tillbaka.
Jag behöver få andra vyer. Jag säger som Admin1. Jag har tröttnat
på Viska.
Det vore väldigt tråkigt om du försvann, Geta, det tror jag vi är många som håller med om. Men visst, det bestämmer du själv. Men vi hoppas på en paus, o att du snart kommer tillbaka!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Krokus »

Geta wrote: 20 May 2022, 21:47 Jag tycker att det är synd att mrsearlgrays tråd helt har spårat ur.
Viska handlar om schizofreni. Det verkar ni ha glömt. Är ni bara
stridslystna?

Jag tar paus från Viska. Det är inte säkert att jag kommer tillbaka.
Jag behöver få andra vyer. Jag säger som Admin1. Jag har tröttnat
på Viska.
Vad tråkigt! Hoppas att du kommer tillbaka! 💜
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by yrväder »

Allt handlar väl inte hela tiden om sjukdom, på vilket vis har mrsearlygrey spårat ur är hon inte framförallt människa och inte bara schizofren är vi inte alla det människor framförallt.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Tror hon är lite ambitiös och vill prova expandera.. göra nya saker och då kommer det fram tokigare saker.. Tror det är naturligt att man vill prova saker när man utvecklas!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by amandara »

Jag tycker det vore tråkigt om vi fick en diktatur här på viska. Si och så får du inte göra och bara det. Frihet under ansvar tycker jag ska vara.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Ja man kan ju argumentera Amandara men stort sätt så är det så att det är jobbigt att vara bland människor även om det är online och har man svårt med reglering, alltså att hitta nya vägar då blir komplexiteten i verkligheten svår att hantera!

Det är jobbigt när saker inte är som dom ska vara men samtidigt behöver vi lite kaos för att känna oss stimulerade. Med andra ord, förändring är bra så länge det är inom rimliga gränser!
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by yrväder »

Tar du paus för att rättfärdiga ditt beteende så att du står oskyldig ?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Nä jag beskriver hur tufft det är att inte orka med allting.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Richard »

amandara wrote: 21 May 2022, 10:12 Jag tycker det vore tråkigt om vi fick en diktatur här på viska. Si och så får du inte göra och bara det. Frihet under ansvar tycker jag ska vara.
Nä, vi ska inte ha någon diktatur här, jag ser den mest som jag står för det tekniska. Är vi oense om något så ska vi kunna ha demokratiska omröstningar om saken, men det kommer aldrig att kunna bli så att 100% känner sig nöjda, det är mycket svårt att lyckas med. Jag försöker räta till smågrejer över enskildas medlemmars önskemål, t.ex tar bort ett inlägg om något känner sig utpekad, då kan t.ex den som skrev inlägget ta illa upp o tycka att hen blir censurerad. Så det är jättesvårt att få alla 100 % nöjda.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Saker vi är oense om

Post by Klankedinken »

Jag tycker att sveriges rikes lag även gäller här..
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Saker vi är oense om

Post by amandara »

Du gör ett bra jobb Richard. Att du tillhandahåller forumet. Du ska inte behöva bli en domare för vad som är rätt och fel - det är inte kul att vara det. Det är inget jag iaf tänker att du behöver vara. Här får var och en dra sitt strå till stacken. Klart att det behöver modereras - men det är tufft att behöva göra och något som iallafall jag inte skulle vilja behöva göra. Det jag menar är att det är ett svårt jobb stt vara moderator och jag tycker alla ska stötta de som tar på sig det uppdraget.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Saker vi är oense om

Post by Zoidar »

Viska har aldrig varit ett hårdmodererat forum och det tycker jag är bra. Det behöver finns lite mer svängrum när vi har psykisk ohälsa.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply