Saker vi är oense om

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Schizofreni »

Geta wrote: 20 May 2022, 21:25 Det där har inte jag märkt. Jag tycker att det är många som spårar ur
i trådar. Ordleken tar inte jag så allvarligt.
Nehe då är väl allt jättebra då?
Och alla som tycker något annat har fel. liksom, alltså, va.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36423
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by memphis »

?

Menar du abonnemangsvillkoret, för det var han du citerade?

När det gäller er alla, utom klankedinken, så tycker jag det är tråkigt att ni inte känner er välkomna. Klankedinken är själv väldigt provocerande och tyken, så att.. Han får stå sina kast ibland.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

Det verkar vara många som är missnöjda på Viska just nu.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36423
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by memphis »

Ja . Jag visste inte att vi var så hemska :?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

F :ugeek: y på oss!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Schizofreni »

memphis wrote: 20 May 2022, 21:34 ?

Menar du abonnemangsvillkoret, för det var han du citerade?

När det gäller er alla, utom klankedinken, så tycker jag det är tråkigt att ni inte känner er välkomna. Klankedinken är själv väldigt provocerande och tyken, så att.. Han får stå sina kast ibland.
Jag håller med Klankedinken om att han tyckte det var en bra sammanfattning av abonemangsvillkoret och citerade därför den senare.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36423
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by memphis »

Schizofreni wrote: 20 May 2022, 21:44
memphis wrote: 20 May 2022, 21:34 ?

Menar du abonnemangsvillkoret, för det var han du citerade?

När det gäller er alla, utom klankedinken, så tycker jag det är tråkigt att ni inte känner er välkomna. Klankedinken är själv väldigt provocerande och tyken, så att.. Han får stå sina kast ibland.
Jag håller med Klankedinken om att han tyckte det var en bra sammanfattning av abonemangsvillkoret och citerade därför den senare.
Ok! Då förstår jag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Schizofreni »

memphis wrote: 20 May 2022, 21:42 Ja . Jag visste inte att vi var så hemska :?
När det gäller just dig Mempis så kan jag inte se att någon kritiserat dig, snarare tvärtom verkar du ha varit trevlig hela tiden. Dock har du tagit bort din trevliga bild sedan jag såg ditt namn senast.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Geta »

Jag tycker att det är synd att mrsearlgrays tråd helt har spårat ur.
Viska handlar om schizofreni. Det verkar ni ha glömt. Är ni bara
stridslystna?

Jag tar paus från Viska. Det är inte säkert att jag kommer tillbaka.
Jag behöver få andra vyer. Jag säger som Admin1. Jag har tröttnat
på Viska.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Richard »

Schizofreni wrote: 20 May 2022, 20:50
Richard wrote: 20 May 2022, 17:02
ABONNEMANGSVILLKORET wrote: 20 May 2022, 13:25 Så varför tillåts skiten här?
Absolut inte, rapportera gärna otrevliga inlägg (med !-symbolen). Jag tycker att alla ska känna att forumet är trevligt o få någon nytta av det! Det är ju till för oss som mår dåligt, o då vill man inte ha ytterligare otrevligheter mot sig. Jag försöker gå igenom alla trådar själv, men ibland missar man nått, samt har vi ytterligare en moderator, som också tar emot rapporter, som hjälper till.

Men visst, det är svårt! Visst kan det bli problem, men sunt förnuft kan väl alla hjälpas åt att ge o ta? Blir det några större oroligheter så kan vi t.ex ha en omröstning om saken. Det är naturligtvis inte alltid jag själv vet bäst.
Det är skitsnack!
Svara på ABONEMANGSVILLKORETs fråga Varför tillåts skiten?

Själv försökte jag anmälla hånfulla och helt osakliga inlägg i tråden Ordleken från Zoegas, INGET hände.
När jag tillslut döpte om den tråd jag själv skapat (dvs ordleken) så ständgdes tråden ned. Tydligen får man inte påpeka att någon går in och saboterar i tråden, Gång efter Gång. Men att sabotera verkar går bra, dag efter dag. Så frågan är relevant. Varför tillåts skiten?

Självklart försvinner glädjen att vara på en plats där sabotaget är godtyckligt och inget händer när sabotaget påpekas.
När man själv väljer att påpeka det i tråden sabotaget skedde genom att ändra rubrik så stängdes tråden ned.
Slutsats det är tillåtet att sabotera men inte att frågande undra hur länge det ska få pågå i rubriken på tråden sabotaget sker i.
Det är inte ok, vad jag vill minnas så kom det inte särskilt många rapporter från ordlekstråden. Men om det gjorde det, så ber jag om ursäkt att jag ignorerat dem. Man får naturligtvis påpeka att man inte uppskattar någons inlägg, men visst, jag kan erkänna att jag aldrig är inne i ordleks-trådarna, eftersom de inte intresserar mig, så de påpekandena har jag i så fall missat.

Anledningen till av vi stängde tråden, var att vi kan inte hålla på att byta namn på trådar. Det finns en funktion som gör att man kan redigera sina inlägg i efterhand, o jag satte den först till en timme. Men efter att folk hellre ville ha för alltid, så ändrade jag det. Men det skulle bli väldigt rörigt om folk bytte namn helt på trådarna. Endast om tråden håller sig till ämnet, kan man få ändra små detaljer i rubriken. Det går troligen inte att endast förbjuda redigering av rubriker o samtidigt inte ha någon tidsgräns för redigering. Om någon ångrar sig o tar bort sitt första inlägg i en tråd, så låser vi hellre den. Om det t.ex har varit känsliga saker, så ska man kunna få ångra sig att man skrivit det, bara ändra små stavfel, eller kanske lägga till nått. Men starta hellre en ny tråd istället.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Klankedinken »

Tror det är så att många av oss inte är känslomässigt stabila alla gånger, för en del leder det till utåtagerande och i värsta fall sätter man det i system.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: hur är det tänkt att man ska överleva schizofreni?

Post by Richard »

Klankedinken wrote: 21 May 2022, 06:16 Tror det är så att många av oss inte är känslomässigt stabila alla gånger, för en del leder det till utåtagerande och i värsta fall sätter man det i system.
Absolut, sånt måste man också ta hänsyn till! Då blir det svårt att alla ska bli nöjda, men jag önskar naturligtvis att alla accepterar besluten.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply