Diabetes

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Diabetes

Post by Geta »

Perfekt blodsocker!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Diabetes

Post by Zoidar »

Geta wrote: 20 Feb 2024, 21:20 Perfekt blodsocker!
8-)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Diabetes

Post by Inwatto »

Zoidar wrote: 20 Feb 2024, 20:39 Kollade blodsockret nu. Är jättestressad! Tänkte att det kanske berodde på lågt blodsocker, men hade 5,4 mmol/l.
Faktum är att känslorna är som tydligast när blodsockret ligger perfekt. Då känner man stress! Ligger man på 10, så lindas känslorna in i bomull.

Jag hade en gång ett litet sår på en tå. När blodsockret låg på 5, kände jag det, annars inte.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Diabetes

Post by Geta »

Förr sa man att man skulle gärna vara lite tjock, när man hade svaga nerver.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Diabetes

Post by yrväder »

Jag begriper inte varför och hur du kan kontrollera blodsockret Zoidar för du är mig veterligt inte diabetiker och provtagnings kit skrivs bara ut till diabetiker och är ingenting du kan införskaffa på apotek utan recept.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Diabetes

Post by Zoidar »

yrväder wrote: 21 Feb 2024, 12:20 Jag begriper inte varför och hur du kan kontrollera blodsockret Zoidar för du är mig veterligt inte diabetiker och provtagnings kit skrivs bara ut till diabetiker och är ingenting du kan införskaffa på apotek utan recept.
Går ju köpa blodsockermätare på nätet. Krävs inget recept för det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Diabetes

Post by Geta »

Min blodsockermätare skickade jag efter gratis på nätet. Sedan köper jag teststickor på apoteket utan recept. Min Vårdcentral skriver inte ut något diabeteskit. Det får man skaffa själv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Diabetes

Post by Krokus »

Allt finns på Internetet! 8-)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Diabetes

Post by yrväder »

Där jag bor får diabetiker utskrivet prov kit på recept
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Diabetes

Post by yrväder »

När det gäller er är det lika bra att ni köper det själv eftersom ni överkonsumerar provtagning. Inwatto har diabetes 1 han kan behöva ha koll på sin blodsoscker nivå. Ni andra antingen inte har diabetes eller har diabetes 2 det behövs ingen jävla blosocker kontroll efter varje gång man ätit och det ska ni inte inbilla mig att varken läkare eller diabetes sköterska rekommenderar ni behöver kontakt med dietist istället för dessa fanatiska blodsockerkontroller.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Diabetes

Post by Geta »

Jag har träffat två dietister. Jag tycker att det är spännande att testa blodsockret. Jag bekostar min blodsockermätning helt själv. Det är olika på olika platser i landet. Min Vårdcentral är privat. Det är den enda Vårdcentralen som finns här i stan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

Jag är i extas! kom hem från vårdcentralen precis och mitt långtidsblodsocker hade sjunkit från 52 till 43 sen jag gjorde det senaste blodprovet i januari! 😍 dock hade jag lite högt kolesterol men fick 3 månader på mig att förbättra dom värdera via kosten istället för medicinsk behandling till att börja med. jag är så glad att mitt slit har gett resultat!
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply