Misslyckats med minska nikotinintaget

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Nikotin kan öka dopmin, vilket antipsykotika hämmar. Så kan säkert påverka. Väl en sån där sak som är individuell.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Tog 20 tabletter igår. :shock:

1,50kr st. Blir en tusing i månaden. Är det värt det?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by memphis »

Nej det är det inte Zoidar. Tänk vad du skulle kunna göra med de pengarna i stället. Till och med snus är mycket billigare.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Ska göra ett nytt försök att minska tabletterna.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7851
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by wasp »

Snusar en dosa portionssnus var dag. Misslyckats även jag att minska nikokickarna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

wasp wrote: 03 Aug 2021, 14:40 Snusar en dosa portionssnus var dag. Misslyckats även jag att minska nikokickarna.
Ett av problemen är att jag inte vill sluta tillräckligt mycket. Men det är onödigt dyrt.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Klankedinken »

Hälsan förbättras ju av alla nedskärningar du gör så att endast ta bort en snus per dag eller så gör skillnad... Sen får man inte glömma att prata om det positiva med att snusa.. Det är många som glömmer det!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 06 Aug 2021, 10:44 Hälsan förbättras ju av alla nedskärningar du gör så att endast ta bort en snus per dag eller så gör skillnad... Sen får man inte glömma att prata om det positiva med att snusa.. Det är många som glömmer det!
Håller med om det!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Tänkte göra ett seriöst försök imorgon att begränsa nikotin. Nu snittar jag nog 15st per dag. Tänkte om jag kan halvera till 8st. Men hur ska jag hålla räkningen? Eller t.o.m. en karta på 12st vore ett framsteg.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Nobel »

Kanske kan förbereda en tom dosa med x antal prillor, ungefär som en dosett? En kollega som ville sluta bytte till nikotinpåsar, och så har de olika styrka så att det går att titrera ner nikotinmängden.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 01 Oct 2021, 06:42 Kanske kan förbereda en tom dosa med x antal prillor, ungefär som en dosett? En kollega som ville sluta bytte till nikotinpåsar, och så har de olika styrka så att det går att titrera ner nikotinmängden.
Jag har tänkt på det. Jag har faktiskt en snusdosa jag kan använda. Fast nu har jag sugtabletter och minsta styrkan 1mg.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

11 nikotintabletter idag. Bättre än 15 iaf
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply