Misslyckats med minska nikotinintaget

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23170
Joined: 10 May 2021, 16:12

Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Jag har om något ökat mitt nikotinintag. Jag fick ner det när jag växlade med Fisherman's, men magen klarade det inte. Inte riktigt hittat någon bra lösning.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18550
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Krokus »

Jag är ingen expert på nikotin, men du kanske kan prova plåster istället för tabletter? Skulle gissa på att plåster är mer långtidsverkande.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Fantasio »

På avdelningarna kan man visst få nikotinplåster. Men jag köpte egna nikotinsugtabletter, vilka jag glömde på avdelningen när jag blev utskriven. Då fick någon annan nytta av dem.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23170
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Nja, nikotinplåster är jag inte så intresserad av. Tror jag skulle tagit tabletter ändå.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Martina »

Förut så missbrukade jag nikotintabletter. Började med plåster istället. De klippte jag sedan i mindre bitar. Så kunde jag sluta helt till slut. Var tvungen då jag förut lade ner kanske 1500 kr på nikotintabletter. I månaden. Det höll inte...
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23170
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Martina wrote: 31 May 2021, 18:13 Förut så missbrukade jag nikotintabletter. Började med plåster istället. De klippte jag sedan i mindre bitar. Så kunde jag sluta helt till slut. Var tvungen då jag förut lade ner kanske 1500 kr på nikotintabletter. I månaden. Det höll inte...
Riktigt så mycket lägger jag inte. Hm, men rätt dyrt blir det, 600-700kr blir det nog.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Schizofreni »

Bra att det tas upp, Nikotin är verkligen ingen lätt drog att handskas med
Svårt som attans att sluta. Men väl värt besväret
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36862
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Geta »

Inte är det så tufft att börja röka med tanke på KOL.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23170
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Martina wrote: 31 May 2021, 18:13 Förut så missbrukade jag nikotintabletter. Började med plåster istället. De klippte jag sedan i mindre bitar. Så kunde jag sluta helt till slut. Var tvungen då jag förut lade ner kanske 1500 kr på nikotintabletter. I månaden. Det höll inte...
Hur många nikotintabletter tog du om dagen och vilken sort och styrka? Jag tar 1mg, de mildaste jag hittat.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Martina »

Jag tog 1 mg och ett paket på 96 tabletter höll Max 3 dagar. För mycket. När jag lyckats att sluta minskade mina psykossymtom och vikten ökade då jag åt mera.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23170
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Zoidar »

Martina, du fick alltså psykossymtom av nikotin eller tror du det var något annat?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Misslyckats med minska nikotinintaget

Post by Martina »

Vill inte skrämma någon. Men riktigt stora mängder nikotintabletter påverkade mig mycket negativt. Små mängder nikotin är nog ingen fara. Beror kanske också på vilken medicin man har kan jag tänka mig.
Post Reply