Något skumt

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Något skumt

Post by memphis »

Upptäckte nyss att min sovrumsgardin hänger i ett konstigt läge. Som om nån föst undan gardinen. Den enda som varit i lägenheten är jag. Blir genast misstänksam att någon annan varit in i lägenheten. Jobbigt med dessa tankar på intrång. Det behövs så lite för att lösa ut denna oro. Det kan vara en gaffel som ligger fel i lådan. Små små saker som är "fel".
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Något skumt

Post by Geta »

Det är psykosvarning på det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Något skumt

Post by Zoidar »

Ja, det har med vår sjukdom att göra tyvärr.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Något skumt

Post by amandara »

Min jycke messar runt med gardinerna. För övrigt kan jag känna igen mig I det där med att bli orolig av små tecken på att något inte stämmer. Men där jag bor nu finns det alltid giltiga förklaringar, och jag är helt safe med de grannar jag har att de inte skulle kunna gå in i min lägenhet. Men jag har oxå varit med om det.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Något skumt

Post by Safir »

memphis wrote: 09 Jun 2022, 20:20 Upptäckte nyss att min sovrumsgardin hänger i ett konstigt läge. Som om nån föst undan gardinen. Den enda som varit i lägenheten är jag. Blir genast misstänksam att någon annan varit in i lägenheten. Jobbigt med dessa tankar på intrång. Det behövs så lite för att lösa ut denna oro. Det kan vara en gaffel som ligger fel i lådan. Små små saker som är "fel".
Du kan ju ha gått i sömnen och ändrat på gardinens läge.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Något skumt

Post by Cosmos »

memphis wrote: 09 Jun 2022, 20:20 Upptäckte nyss att min sovrumsgardin hänger i ett konstigt läge. Som om nån föst undan gardinen. Den enda som varit i lägenheten är jag. Blir genast misstänksam att någon annan varit in i lägenheten. Jobbigt med dessa tankar på intrång. Det behövs så lite för att lösa ut denna oro. Det kan vara en gaffel som ligger fel i lådan. Små små saker som är "fel".
Så där det för mig också. Inte hela tiden men ganska ofta. Grejer bara försvinner. T o m sådant som att det tycks fattas strumpor fast jag vet att jag har köpt ett fempack för några månader sedan. Är orolig för att det är folk som vill mig illa som skrämmer mig med det lilla för att jag ska veta att de håller kontrollen på mig och mitt hem.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Något skumt

Post by zoegas »

Har du rejält med lås på din ytterdörr?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Något skumt

Post by memphis »

zoegas wrote: 25 Jun 2022, 00:59 Har du rejält med lås på din ytterdörr?
Nu för tiden har jag inget extralås på dörren längre. Nuvarande hyresvärd har inga intressen av mig av personliga orsaker. Så var det förut. Min hyresvärdinna var sadist och gick in i mitt hem när jag inte var där. Därför hade jag extralås på dörren.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Något skumt

Post by zoegas »

Sånt extra lås är bra för sinnesfriden. Även om där inte går in folk och rotar, så känns det bättre. Lite som en försäkring, jag tror jag betala 1500 för mitt lås.
Post Reply