Tänkte dålig tanke om en person

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Tänkte dålig tanke om en person

Post by Zoidar »

Idag i kyrkan tänkte jag en dålig tanke om en person. Sen gick hon ut från gudstjänsten. Det jag tänker nu är förstås att hon kanske uppfattat min tanke och det var därför hon gick ut. Så funkar i alla fall mitt huvud.

Varför jag tänkte dåligt om henne går jag inte in på nu. Men vill inte tänka så om henne. :(
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by amandara »

Ingen annan vet vad du tänker - om du inte berättar det. Det vet du egentligen. Man får tänka precis vad man vill, det kan vara en pysventil att tänka mörka svarta elaka tankar. Man får tänka och tycka vad man vill, men man får inte GÖRA vad man vill.

När jag var kristen en period trodde jag stt andra och Gud visste om mina tankar vilket var asjobbigt. Att disciplinera sina tankar till att enbart vara ljusa och lätta var plågsamt.

Nej det är rätt gött att få tänka jävla gubbe tex, nån gång ibland. Ingen annan är medveten om dina tankar om du inte berättar om dem. Stay safe and carry on.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by Geta »

Min psykoterapeut sa det samma- man får tänka vad som helst men inte
göra vad som helst.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12564
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by zoegas »

Man ska inte vara en pussy. Det är illa om man inte vågar tänka som man vill. Inga normala personer har de reglerna. De fattar även beslut som kan gå åt helvete utan empati. Det är mänskligt.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6448
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 12 Jun 2022, 21:58 Idag i kyrkan tänkte jag en dålig tanke om en person. Sen gick hon ut från gudstjänsten. Det jag tänker nu är förstås att hon kanske uppfattat min tanke och det var därför hon gick ut. Så funkar i alla fall mitt huvud.

Varför jag tänkte dåligt om henne går jag inte in på nu. Men vill inte tänka så om henne. :(
Sånt hade jag då jag insjuknat för 17 år sedan.

Det går att jobba bort, 1. du måste bli ett "större arsle", självständig och icke brydd, det är okej att tänka dåligt om folk
2. Inse att världen inte snurrar runt dig,
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12564
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by zoegas »

Filosofiskt sätt är nummer två omöjlig att bevisa.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by Zoidar »

Jag messade en vän till henne. Hon hade lämnat kyrkan för hon skulle släppa in en vän därhemma. Bra att veta att det inte hade med mig att göra.
Last edited by Zoidar on 13 Jun 2022, 14:11, edited 1 time in total.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 13 Jun 2022, 11:57 Sånt hade jag då jag insjuknat för 17 år sedan.

Det går att jobba bort, 1. du måste bli ett "större arsle", självständig och icke brydd, det är okej att tänka dåligt om folk
2. Inse att världen inte snurrar runt dig,
Sånt plågar mig mycket. :|

"Större arsle" Jag får jobba på det. :lol: Skämt åsido, jag tror jag förstår vad du menar.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by memphis »

När man lever ett andligt liv är det normalt att reflektera över sina tankar. Det är inget fel med det. Det är förädling av det andliga fältet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6448
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tänkte dålig tanke om en person

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 13 Jun 2022, 14:05 Jag messade en vän till henne. Hon hade lämnat kyrkan för hon skulle släppa in en vän därhemma. Bra att veta att det inte hade med mig att göra.
zoegas wrote: 13 Jun 2022, 12:35 Filosofiskt sätt är nummer två omöjlig att bevisa.
Det gick ju att bevisa.
Post Reply