Visste inte om jag lysnade på radio eller pratade i telefon

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8277
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Visste inte om jag lysnade på radio eller pratade i telefon

Post by Richard »

Igår hände nått konstigt... Jag hade troligen glömt att ta min medicin i tisdags. Framåt kvällen i onsdags blev jag irriterad o trodde det var p.g.a att jag hade så ont i armbågen (olecranonbursit). Men så la jag mig ner för att vila men kände mig ännu sämre, så blev jag extremt ljudkänslig, minsta pip från telefonen lät som en gonggong, för att inte tala om när den ringde, fy fan...

Jag hade radion på, men till sist så visste jag knappt om det var från radion eller om jag pratade i telefon.

Jag märkte ju att det var nått som inte stämde, så jag gick upp o tog Haldol o då försvann det efter ett par timmar. Jag måste verkligen ha dom där Haldol, jag misstänker att jag är kroniskt psykotisk annars.

Men jag har ju nyss höjt till 5 mg Haldol o tyvärr känner jag av de extrapyramidala biverkningarna nu, eller så var det för att jag tog 2 doser inom kort tid igår. För idag skulle jag till Resurscenter o läsa kemi, det kändes bra, men när jag kom ner på gatan med min sparkcykel, så kom jag bara 15 m, för jag märkte att jag har ju ingen balans! Det är något som krävs för att köra el-sparkcykel. Så där hade jag aldrig vågat köra i trafiken, värre än alkoholpåverkan ju!

Gick tillbaka hem o ringde min handledare o berättade om situationen, o stannade hemma. Jag blev väldigt orolig o hade tänkt gå till vårdcentralen, men kom sen o tänka på att det måste ha varit biverkningar av Haldolen. Tänkte att det kan ju vara en stroke.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Visste inte om jag lysnade på radio eller pratade i telefon

Post by Cosmos »

Får man inte krypningar i benen av Haldol, s k Haldoltramp? Skakningar är väl också vanliga? Tycker du ska ta ett snack med psykdoktorn igen om det verkligen är nödvändigt med så hög dos.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Visste inte om jag lysnade på radio eller pratade i telefon

Post by Schizofreni »

Uusch låter farligt!

O allvarligt. Har du ingen speciell tid du tar medicinen? Eller någon speciell rutin (till första frukost skeden eller liknande)?

Varför blev det 2 doser på kort tid?
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Visste inte om jag lysnade på radio eller pratade i telefon

Post by Schizofreni »

Cosmos wrote: 27 May 2021, 16:09 Får man inte krypningar i benen av Haldol, s k Haldoltramp? Skakningar är väl också vanliga? Tycker du ska ta ett snack med psykdoktorn igen om det verkligen är nödvändigt med så hög dos.
Richard är tydligen en mycket snabb metaboliserare och trotts den höga dosen hade han tidigare en väldigt låg plasmakoncentration av haloperidol. Men visst jag håller med, med alla förändringar i kost och vikt etc bör man nog kolla in plasmakoncentrationen åter-igen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8277
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Visste inte om jag lysnade på radio eller pratade i telefon

Post by Richard »

Cosmos;
Jag har aldrig haft problem mer myrkrypningar, skakningar eller andra biverkningar i rörelsemotoriken.

Schizofreni;
Jo, det blir ju något högre koncentration om jag går ner i vikt. 5 mg/105 kg är kanske detsamma som 4 mg/87 kg (ungefär). Det har jag inte tänkt på, men ska fråga om jag kan kolla haloperidolhalten igen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply