TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: TV-spel

Post by Richard »

Vi hade ett SNES som jag spelade bl.a. Super Mario World o The Legend of Zelda: A Link to the Past på. För några år sen köpte jag en minivariant av det med 21 inbyggda spel.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Åh, jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag försöka få igång mitt TV-spel? Dagdrömmer om "Metroid dread" där jag måste skjuta ihjäl en seglivad robot. Ska jag köpa en ny handkontroll för runt 850 kronor?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har inte vågat testa mitt TV-spel. Tänk om det hoppar igång, då sitter man där med maxpuls och svär och gormar när man ställs inför en svår fiende. Och än värre: tänk om det inte vill starta. Då blir man ju besviken. Vill ju komma vidare i "Metroid dread". Ett spel i 2D, men rätt snyggt.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

De senaste spelen jag spelat är Badland, Donkey Kong Tropical freeze och Mario Kart 8.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Santina wrote: 11 Jan 2023, 22:45 De senaste spelen jag spelat är Badland, Donkey Kong Tropical freeze och Mario Kart 8.
Kul, Santina! "Donkey Kong tropical freeze" var rätt svårt. Jag bara la av att spela det, men har tänkt ta mig ett nappatag med spelet om jag får igång min Switch. Det har visst kommit ut några nya banor på "Mario Kart".
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Fantasio wrote: 11 Jan 2023, 22:54
Santina wrote: 11 Jan 2023, 22:45 De senaste spelen jag spelat är Badland, Donkey Kong Tropical freeze och Mario Kart 8.
Kul, Santina! "Donkey Kong tropical freeze" var rätt svårt. Jag bara la av att spela det, men har tänkt ta mig ett nappatag med spelet om jag får igång min Switch. Det har visst kommit ut några nya banor på "Mario Kart".
Jag och min kompis spelade igenom de banor man fick med Mario Kart. De andra måste man ju betala extra för. Jag vann nästan hela tiden. Enda spelet jag är bättre än honom på 😅
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Skojigt! Jag saknar en fembästa-lista till varje bana. Så man kan sitta och nöta och slå sina egna eller andras rekord. Som det är nu är det väl bara bästa tiden som finns, som sparas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har fått igång mitt TV-spel. Men oj vad svårt spelet är, "Metroid dread". Jag kommer ju för fasen ingenstans i spelet, blir ofta jagad av en robot som har ihjäl min gubbe (gumma, då Samaus Aran i huvudrollen är en kvinna).
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: TV-spel

Post by Geta »

Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jaha. Jag ville inte godkänna cookies så jag kunde inget läsa.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Det är en låst artikel så det gick ändå inte att läsa
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag hittar inte tillbaka till rummet där jag besegrar en enkel miniboss. När jag går tillbaka ut ur det rummet kommer den fördömda roboten. Tycker jag varit runt överallt och letat.
Post Reply