TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Om jag nu blir av med datorn några dagar hoppas jag verkligen att mitt TV-spel hoppar igång igen. Man ska trycka på två knappar på kontrollen (två så kallade Joy Con's man sätter ihop) för att få igång spelet. Men inget händer när jag trycker på dem. Då skulle jag kunna spela det avkopplande spelet "The legend of Zelda: Breath of the wild" i flera timmar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

"The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom" heter Nintendos uppföljare på "The Legend of Zelda: Breath of the wild". Tyvärr kommer tydligen kungariket Hyrule att se likadant ut som i "Breath of the wild", men det funkar. Förhoppningsvis är spelet större, då man kan fara upp i luften och sedan kasta sig ned mot marken igen. En övervärld med andra ord. Spelet ska släppas den tolfte maj nästa år. Åh, jag hoppas jag får igång min konsol Nintendo Switch, annars köper jag helt sonika en till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Det har släppts två spel som jag tror är bra. Bland annat ett fotbollsspel med Mario och övriga karaktärer från spelserien Mario. Jag får lov att köpa en ny handkontroll, för spela vill jag ju göra. Hoppas det ordnar upp sig med handkontrollen. Ett spel jag måste ha är "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom". Jag köper då en ny konsol om jag inte får igång min befintliga.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Tänk vad dyr en ny handkontroll är. Nästan 900 kronor och så är det inte säkert att den hjälper. Då får jag kontakta importören Bergsala för att se om de kan vara behjälpliga vad gäller reparation av konsolen. Men jag fasar för att sitta fast i spel, har en del jag inte kommer vidare i.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 678
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Jag och min kompis klarade Hollow Knight nu senast. Eller ja, vi har inte lyckats med den riktiga sista bossen, Radiance. Jag säger vi, men det är mest min kompis som spelar. Jag tar bara över ibland när det inte är så svårt. Tycker det är kul nog att titta på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

När jag bodde hemma hade jag en NES, Nintendos första spelkonsol. Mina föräldrar brukade titta på när jag spelade.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 678
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

När jag växte upp hade vi också NES. Jag brukade både spela (mest Mario) och titta på när brorsan spelade.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Vad kul, Santina. Jag klarade faktiskt aldrig det första Mario-spelet.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 678
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vill jag också spela
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Santina wrote: 16 Nov 2022, 23:29 The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vill jag också spela
Samma här! Har du spelat "Breath of the wild"? Det är så roligt och inte alltför svårt.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 678
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Fantasio wrote: 16 Nov 2022, 23:31
Santina wrote: 16 Nov 2022, 23:29 The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vill jag också spela
Samma här! Har du spelat "Breath of the wild"? Det är så roligt och inte alltför svårt.
Nej, det har jag bara sett som hastigast hemma hos en annan kompis. Det vill jag också spela. Senaste Zelda jag spelade var Links Awakening.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

"Link's awakening" spelade jag häromåret på Switch. Jag gillade det.
Post Reply