TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12659
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 01 Jul 2023, 19:36 De tar hela 899 kronor för handkontrollen på Ginza. Jag måste ha en ny. Jag är så sugen på att spela senaste Zelda, men måste sparra mot en robot och hoppa undan när han hugger och därefter hugga honom. Y-knappen ska man trycka på står det på skärmen, men när jag trycker på den händer det ingenting.
Har du provat kontrollern med ett annat spel?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Ja, det har jag. Men nu var det ett tag sedan. Fasen, 899 kronor för en handkontroll. Det är dyrt, det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Det var väl igår jag beställde min nya handkontroll. "Oklar leverans" eller något luddigt stod det på hemsidan. Jag har beställt skivor och fått vänta på dem flera månader. Vill inte vänta så länge med kontrollen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag hoppas men tror inte jag får min handkontroll i veckan som kommer. Men det är ju ett vanligt förekommande tillbehör till Switch (som jag spelar på) så jag tycker den borde tas in i lager snarast. Är så sugen på nya Zelda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Spelutvecklaren Rare köptes upp av Nintendo. De gjorde sig kända för välgjorda spel, fullt i klass med Nintendos Mario. Framförallt minns jag "Goldeneye" vilket jag klarade på alla svårighetsgrader. Tog man en bana under en viss tid låste man upp ett fusk, bland annat att man blev osynlig för fienden. "Perfect dark" släpptes som lite av en fristående uppföljare och det var också bra. "Diddy Kong racing" hette ett utomordentligt spel. Microsoft köpte hela bolaget från Nintendo, men då hade flera tongivande medarbetare redan lämnat för det nya företaget "Free radical design". Surt för Microsoft, men så kan det gå.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

"Blast corps" och "Jet force gemini" var två andra toppspel från Rare. Men nu vill jag att min handkontroll ska komma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har väntat två veckor på min nya handkontroll till spelet. Kan jag ha fått ett SMS och missat det? Men som jag förstod hade Ginza inga kontroller i lager. Kan ta tid, det här. Tur att jag inte betalade i förskott. Tar det en vecka till eller två beger jag mig till ett externt handelsområde och kila in på MediaMarkt och köper mig en.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Fortfarande ingen handkontroll i sikte. Ska gå in på Ginzas hemsida och kolla lagerstatusen. Jag vill spela nu!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

"Beställningsvara. Obekräftad leveranstid". Så står det på Ginzas hemsida. Funderar på att ta bussen till Ingelsta, ett externt köpcentrum och gå in på MediaMarktoch El-giganten. De har säkert kontroller inne. Och så annullera min beställning därifrån.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Äntligen har min handkontroll kommit, ska hämta den imorgon. Fungerar inte den blir jag arg. Får kontakta importören Bergsala och se om man kan skicka in sin konsol till dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Idag fick jag äntligen min kontroll. Den ligger på laddning. Är lite skraj att testa den, för tänk om den inte heller fungerar som den ska, likt min förra.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12659
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Jag funderar på en handhållen konsol. En steamdeck kostar 6papp. Men det är så dålig batteritid. Sen en PS Vita. De har slutat tillverkas. Vill inte köpa begagnat för runt 2500. Ali-express säljer Nintendo kloner för en 1000 lapp. Men man vet ju kvaliteten på såna grejer.. Men behöver i tältet då min pad känns för stor.
Post Reply