TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag spelade en stund ikväll. Hittade en Korok och löste ett sidouppdrag. Men framåt i handlingen kommer jag inte. Är vid Korok forest/Great Hyrule forest och mörkret sväljer mig. Det går ju för fasen inte att ta sig vidare där.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Ett spel jag skulle vilja spela mer är "Metroid Dread". Har inte kommit så värst långt, men sitter fast. Man får ha ihjäl en varelse/boss och när man kommer ut från det rummet kommer en robot mot en. Har inte lyckats skjuta sönder den innan den spetsar mig. Mitt stora problem är inte att genomföra bravaden, det är att hitta tillbaka dit. Kartan är lite rörig. Jag har för mig att rummet där boss-varelsen bara har en in- och utgång. Det till trots har jag aldrig hittat tillbaka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Det går framåt med Zelda-spelet. Tog två skovelhjul av fyra nyss. Är inte helt säker på vad jag gjorde. Detta i tempel tre av fyra. Nu måste jag klura ut vad göra meden sten ovanpå en pelare som snurrar fort. Tror jag vet var den fjärde mackapären är någonstans.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

De gamla sparfilerna i Zelda är på första sidan. De äldre ersätts av nyare och ofta sparar spelet automatiskt. Jag försökte hålla liv i en sparfil där jag inte tagit mer än ett skovelhjul för att lära mig exakt hur jag gjorde. Det tredje hjulet måste jag ta innan vattnet hinner stiga för mycket, jag måste alltså snabba på. Nu är jag nära att fuska.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har inte spelat på flera dagar. Är frustrerad över att sitta fast. Det är inte många spel till Switchen jag klarat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Det räknas bara som "halvfusk" om jag tittar på en sekvens i spelet jag redan klarat? Måste upprepa den bravaden och det illa kvickt då vatten stiger och omöjliggör manövern som måste till.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: TV-spel

Post by Richard »

Jag köpte ett Playstation 2 med Buzz-kontroller igår för 100 kr. Nu letar jag frågesportspel till den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Richard wrote: 03 Mar 2024, 13:55 Jag köpte ett Playstation 2 med Buzz-kontroller igår för 100 kr. Nu letar jag frågesportspel till den.
Inte är det väl hdmi-kabel på det spelet? Kör du med scart eller kanske någon adapter?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: TV-spel

Post by Richard »

Fantasio wrote: 03 Mar 2024, 20:05
Richard wrote: 03 Mar 2024, 13:55 Jag köpte ett Playstation 2 med Buzz-kontroller igår för 100 kr. Nu letar jag frågesportspel till den.
Inte är det väl hdmi-kabel på det spelet? Kör du med scart eller kanske någon adapter?
Nä, det är sådana audiokablar, en röd, en vit o en gul.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nu har jag inte spelat på nån månad. Behöver kolla upp på Youtube hur det var när jag klarade ut två av fyra uppgifter. Sedan behöver jag hjälp att hitta i skogen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: TV-spel

Post by Richard »

Jag har köpt ett till Playstation 2, för 100 kr. Sen två kontroller, 95 kr/st, en adapter så att man kan sätta i hårddiskar för $15.42 och en adapter så att man kan skriva/läsa till de gamla IDE-hårddiskarna för $19.03. Så det blev lite dyrt ändå... Vet inte varför men nu har jag ett i vardagsrummet o ett i hobbyrummet...? O jag brukar aldrig spela heller... :roll:

Men det är väl nån fix idé jag fick när jag hittade alla spel helt gratis...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply