TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

"The Great Ace Attorney Chronicles" är ett spel jag väntar på. Hoppas det inte är lika svårt som "Metroid Dread".
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag måste erkänna, jag har fuskat. Har tittat på nätet hur man klarar av en robot. Verkar ändå svårt, men nu vet jag på ett ungefär hur man ska göra. Förr om åren var jag en riktig snitsare på TV-spel.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jippi, jag klarade roboten! Kruxet var att rikta laserstrålen nedåt, men inte för snävt. Roboten kom krypandes så det gick inte att skjuta den i huvudet genom att bara sträcka ut vapnet. Vinkeln var tvungen att vara den rätta. Sedan skulle man ha tid på sig att ladda upp vapnet och skicka ett superskott rätt i planeten på roboten. Har hittat tillbaka till ett sparställe, därifrån får jag börja nästa gång. Nu blev jag sugen på att spela mer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har kommit till en boss med en svans som går över honom och attackerar mig. Efter att jag fått in några träffar blir han halvt om halvt osynlig. Lyckades inte besegra honom igår, men tar en sittning vid spelet senare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag tog bossen, den var inte så himla svår. Nu kan jag göra mig osynlig. Kul!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Vad jag sitter fast. Jag färdades med hiss till ett nytt område och då är den jäkla roboten tillbaka. Jag kommer ingen vart, jag kommer inte ens tillbaka dit jag var. Jag lägger av med spelandet för ett tag i alla fall. Frustrerande!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Kan det vara så illa att man sparar spelet och sedan inte kan färdas tillbaka? Jag är i ett nytt område och vill tillbaks till början. De där jäkla E.M.M.I.E:s sätter käppar i hjulet för mig. Ska försöka skjuta ihjäl en. Men så svårt att sikta, sedan har jag ingen automateld längre. Tror det är meningen att man ska fly och inte fäkta.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

"The great ace attorney chronicles", så heter spelet jag fick idag. Spännade!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nej, jag tror bestämt att jag lägger av med spelandet. Sitter redan fast i mitt nya spel, ett advokatspel som fått bra betyg. Synd, för jag är uppväxt med spel. Jag blir stressad av svåra spel.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Visst kom jag vidare. Glömde att jag kunde trycka på en knapp för att förevisa bevisföremål i rätten. Efter att jag blev påmind om det (jag fick spela om ett bra tag) var det easy peacy att komma vidare. Ett roligt spel, ser ut som en tecknad film nästan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har haft fortsatta framgångar i spelet. Håller på att rentvå mig från anklagelserna om att ha skjutit en engelsman i Japan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag smugglades ombord på ett fartyg med destination London. Han jag åkte med blev mördad och jag blev anklagad. Har klarat den episoden. Jag tror det är fem episoder man kan spela. Spelet är lite som en interaktiv film och man slipper sitta med maxpuls.
Post Reply