TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag kanske sätter mig vid spelet ikväll. Man placerar en blå plump på kartan och tror man teleporterar sig tillbaka till startpositionen då. Men det händer inget oavsett vilken knapp jag trycker på. Jag tror bestämt jag snart fuskar via datorn.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nu har jag beställt "Metroid dread", ett rymdspel om en kvinnlig prisjägare. Detta till Nintendo Switch.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har ett medlemskort till Nintendoklubben till salu. Jag vill ha 500 spänn för det. Har reklambladet till första Zelda till salu. Det vill jag ha 600 spänn för.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag börjar få rätt många spel till mitt Nintendo. Men jag har bara klarat ett fåtal. Förr gav jag mig inte, jag nötte på tills jag hade klarat alla spel. Jag har inte klarat hela Yoshi-spelet, inte mc-spelet, inte Luigi's mansion 3, inte Skyward sword, inte Donkey Kong tropical freeze med flera. Är nästan som att kasta pengarna i sjön.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: TV-spel

Post by Krokus »

Tror nog att spel har blivit svårare och längre med åren. Fortsätt spela du. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Ja, jag fortsätter spela. Har god lust att fuska via Youtube. Men vill helst inte göra det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag fick för mig att "Metroid dread" skulle släppas idag, men det släpps nästa fredag. Men jag har ju ett antal spel jag inte klarat, får kanske sätta mig med dem då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag mår dåligt över att inte klara spel. Helknas, men så är det. Jag hittar snubben jag ska rädda, men han/den/det säger sig bli kvar där han är tills fienderna är borta. Det är två sorters blommor jag kanske måste besegra för att rädda honom. Annars vet jag inte vilka fiender varelsen pratar om.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Att styra genom att röra på handkontrollen är bara idiotiskt i mitt tycke. Jag vill ha full kontroll över spelet och det får jag inte om jag sitter och viftar med handkontrollen. Till exempel kan jag inte flyga till startvärlden på min fågel, jag måste sitta och vifta med handkontrollen och det stör mig något enormt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nej, jag tror bestämt jag fuskar i spelet "Skyward sword". Jag tycker jag har bekämpat de fiender som finns nära en varelse, men tydligen inte. Aaarrrghhh!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: TV-spel

Post by Krokus »

Jag försökte också mig på Skyward sword, men det var svårt. Klarade det inte eftersom jag tröttnade. Detta var några år sedan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Imorgon släpps "Metroid dread". Jag undrar om jag får det då eller om jag får vänta till nästa vekca.

Kul att du testat spelet, Krokus.
Post Reply