TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag tänker på min vän och alla spel han missar nu när han är död, är hos Gud. "Metroid dread" blir något att sätta tänderna i.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Hoppas jag får mitt Metroid-spel i brevlådan imorgon. Det var mycket bättre när det fanns spelaffärer nere på stan. Men folk tycks vilja handla över nätet istället för i en fysisk butik.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Reklambladet för "Robowarrior" ligger ute för 249 kronor. Andra Zelda-bladet ligger ute för 999 kronor. Det släppte jag för en struntsumma tidigare när det nu var. Jag har första Zelda-bladet, det kanske jag lägger upp på Tradera för 1500 kronor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Inte fick jag mitt spel idag. Men imorgon kommer det enligt ett mejl jag fått. Jag ser fram emot att få det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nej, jag fick inget spel idag heller. Vad synd.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Idag kom spelet "Metroid dread". Det verkar rätt kul.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: TV-spel

Post by Krokus »

Fantasio,

Jag tänkte på dig tidigare idag, det är nämligen så att PostNord numera bara delar ut post varannan dag i vissa delar av landet. Vet inte hur det är där du bor? Där jag bor är det varannan dag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nä, vilken dålig stil, Krokus. Jag vet inte hur ofta jag får post.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Det blir att sätta sig med spelet ikväll. Jag ska bara äta och slösurfa först. I spelet finns det robotar som jagar en och man dör direkt om de får tag i en. Irriterande och jättenervöst. Ska man undfly dem och vill röra sig uppåt måste man hoppa mot en vägg och styra mot andra väggen och sicksacka sig upp. Jag misslyckas ofta med det, flyr inte undan utan blir dräpt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: TV-spel

Post by amandara »

Drapt vill en icke bli!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Så sant, amandara. Jag sitter benhårt fast, blir attackerad av en robot. Kanske måste jag ladda upp armkanonen och träffa den i huvudet, men jag hinner inte med. Attans! Mitt nästa spel blir ett textbaserat spel som utspelar sig i rätten. Hoppas på bättre lycka med det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Fansatanshelvetesskitidioti! Det går ju för fasen inte att skjuta roboten i huvudet. Jag har testat att springa iväg, men hittar ingen väg tillbaka, är bara i samma område och snurrar. Förr eller senare kommer roboten ifatt mig o så är det game over. Och inte kan jag slå igång spelet och börja där jag var, jag får gå från senast sparade ställe. Det tar ett bra tag att hitta tillbaka till där jag var. Spel är främst för barn, men jag klarar dem inte. Så förbaskad jag är just nu. 600 spänn i sjön.
Post Reply