TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Tack för ditt tips, Santina.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Än har jag inte fuskat via Youtube. Vill ju klara spelet själv. Är i kalla regionen i nordväst och börjar få slut på mat mot kylan. Attans, vad svårt det är. Lyckades i alla fall ta mig till Rito village, det var lite klurigt. För att samla pengar i förra spelet bombade jag träd, först så de föll, sedan stocken så jag fick en hög ved ,vilken jag sålde för två rupees styck. Har ju bara bombflowers, men har inga pilar kvar. Hur göra för att få råd med nya kläder i detta spel?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Yes, jag tog ett shrine. "Ride the winds" tror jag undertiteln på det var. Inte så svårt. För en gångs skull...
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag sitter fast i vinterdelen av Hyrule's rike. Ska ta hjälp av en gosse att få honom att blåsa vind som jag ska segla fram genom. Men jag tappar ju för fasen mark hela tiden när jag svävar iväg med min filt jag använder. Jag vill ju upp, inte ned. Jag mår genuint dåligt av att sitta fast i spel, känner mig upp i varv.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Yes, jag kom vidare! Man skulle inte flyga rätt upp, utan följa med vinden och fastna på ruinerna uppe i skyn och därefter klättra. Kom till ett nytt shrine.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Det kommer en ny modell av Virtual Reality glasögon. Den kallas Oculus Quest 3. Kostar 6990:- Jag är sugen som fan. Jag har Oculus Quest 1. 3:an ska visst vara en rejäl uppgradering. Man kan köpa den på kredit på Komplett.se. Men kreditkostnaden blir 11.000 på 36 månader! Det borde vara olagligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jodå, jag har rönt viss framgång i senaste Zelda. Det går framåt om än sakta.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag är sugen på att ta ett nappatag med senaste Zelda idag igen, detta trots den höga svårighetsgraden. Jag har betalat för spelet och vill krama ut allt ur det. Ska jag satsa på att knäcka shrines eller att få storyn att gå vidare genom att utföra svåra uppdrag?
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Ta shrinsen längs vägen medan du löser uppdrag. Ta hopptornen också.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Santina wrote: 24 Nov 2023, 17:59 Ta shrinsen längs vägen medan du löser uppdrag. Ta hopptornen också.
Tack för tipset. Finns ett "hopptorn" jag inte kommer in i. Vill inte skriva vilket det är då jag vill klara allt på egen hand.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: TV-spel

Post by Santina »

Fantasio wrote: 24 Nov 2023, 18:09
Santina wrote: 24 Nov 2023, 17:59 Ta shrinsen längs vägen medan du löser uppdrag. Ta hopptornen också.
Tack för tipset. Finns ett "hopptorn" jag inte kommer in i. Vill inte skriva vilket det är då jag vill klara allt på egen hand.
Jag förstår. Vissa är knepiga!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har slut på spicy pepper och vet inte var jag hittar fler. Hade viss framgång i spelet, men startade om i ett tidigare skeende då jag använt de elixir jag hade med spicy pepper. Hittar inte dit jag ska närmaste vägen innan elixiret tar slut.
Post Reply