TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 05 Dec 2023, 19:31 Det kommer på konsol först. Så på PC kommer det 2026 har jag hört.
Du skrev att du skulle byta grafikkort. Vad kan ett sådant kosta? 5000 kronor?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

7500 kosta mitt. Men det är år in i framtiden jag ska köpa nytt.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Det fanns förr man kunde köpa ett likadant grafikkort man har. Få dubbel prestanda. Men det är skrotat av tillverkarna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Ålrajt, Zoegas. Det går framåt i Zelda. Har tagit det första templet. Tre kvar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Urk vad svårt senaste Zelda är. Jag sitter fast i andra templet, vattentemplet. Funderar på att fuska mig vidare med Youtube. Jag ska föra in en kula i ett hål i väggen så en dörr öppnar sig. Lyckades, men klev ur det öppnade rummet och dörren stängdes eftersom kulan trillade bort. Och även om jag skulle klara av denna grej återstår tre pussel till att klura ut.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag begriper mig inte på ett shrine. Man ska smälta ihop plattor och lägga dem på räls och hoppa på dem och föras vidare när de sätts i rörelse. Den första gången är lätt, andra gången svårare, men jag har fått in snitsen. DAå återstår den tredje gången. Har bara fyra bitar att laborera med. Jag antar att tv ska vara på längden och sen två vertikala som förhindrar att man kantrar och faller mot döden. Men i en krök far jag av, jag tycker mig ha testat det mesta. Irriterande. Frustrerande. Toksvårt!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har tagit ett till shrine, detta för ett litet tag sedan. "Buliding bridges" var undertiteln. Inte så fasligt svårt. Kollade sedan på Youtube och den som la upp klippet löste det på ett annat sätt än jag. Men jag kommer inte framåt i handlingen utan att ta de fyra tempel som finns.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har samlat ihop ett band och en dirigent. Den sista musikanten var svår att få loss ur ett större hål i marken. Fick stapla två trälådor på varandra och använda en kraft för att liksom simma uppför dem. Teleportera mig till toppen av lådorna. Men nu ska jag föra hela orkestern i en kärra man får bygga ihop och jag når aldrig målet, féen. Stigningen blir för brant och de avbryter mitt försök. Efter att jag stängt av spelet måste jag börja med att bygga ihop vagnen igen. Så himla frustrerande!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Har du fuskat något?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 20 Dec 2023, 14:10 Har du fuskat något?
Nej, jag har ju inte det. Försöker tänka att det inte är så farligt att fuska lite, när det finns så mycket att göra i spelet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Fick med vagnen med passagerare upp en bit för backen innan de sa ifrån och mitt försök avbryts. Jag är sugen på att spela mer, men sitter fast på flera fronter. Det är ju för jösse namn ett spel för barn och ungdomar. Jag känner mig korkad när jag går bet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag tog ett shrine där man ej har med sig sina saker, utan får hålla till godo med det man hittar däri. Tio pilar, en pilbåge och ett vapen. Jag kände att det kunde gå vägen och det gjorde det efter ett dygn. "Proving grounds vehicles".
Post Reply