TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3232
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: TV-spel

Post by 1Dave »

Låter som ett bra spel.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Där är tre män jag korsförhör, tre vittnen till ett mord. En fjärde person kan jag påkalla uppmärksamheten från. Men jag kommer ingen vart. Jag grubblar och gillar inte att sitta fast. Det får mig faktiskt att må dåligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har köpt två nya spel: "Metroid dread" och "Ace attorney-något". Sitter fast i båda och det stressar upp mig något kolossalt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

https://www.youtube.com/watch?v=81q8EjVLEgA
Jag har tittat på detta klipp, men blir inte klok på hur jag kommit dit jag kommit. Känner inte igen mig i filmen. Jag blir uppjagad och uppvarvad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Som tur ät kan man välja vilka avsnitt man vill spela. Då slapp jag spela om ettan och tvåan. Jag hoppade in i tredje fallet/rättegången och ska titta en stund på datorn, spela en stund, titta på datorn och så vidare. Skämsigt att behöva fuska.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag fuskade lite på fall nummer fyra av fem. Men det var så lite, så jag blev bara övertygad att jag inte hade sabbat mina chanser att komma vidare i spelet. Nu är det helt öppet om min klient ska dömas eller släppas fri.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag sitter fast i advokatspelet. Tar ett bra tag innan jag synkar spelet med Youtube, hitta rätt ställe att börja titta ifrån. Trots det går det inte att upprepa det man ska göra på spelet. Irriterande!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har funderingar på att sätta mig och spela advokatspelet igen. Mår faktiskt lite dåligt över att sitta fast i spel. Det kan tyckas vara en struntsak, emn jag har inte så mycket mer att förströ mig med annat än datorn och spelet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Sittningen med spelet blev lyckat. Jag har nu löst det näst sista fallet. Detta utan fusk, det gick inte att fuska, jag bara tappade bort mig när jag växlade mellan Youtube och spelet. Bättre att klara utan fusk.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har börjat på sista fallet, vet inte vad det handlar om så länge förutom att en man blev lurad att köpa en oäkta fiol på pantbanken.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Innehavaren av pantbanken sköts till döds och jag ska försvara den anklagade, en ung flicka som hankar sig fram som ficktjuv.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: TV-spel

Post by Klankedinken »

Du vet att du bryter mot lagen? Jag är i gott mod att anmäla dig till polisen!
Post Reply