TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: TV-spel

Post by SpaceCorp »

Haha ja kanske det, nej jag har köpt cyberpunk 2077 som jag spelar.
Ser ganska läckert ut, fast det är tydligen fullt av buggar. :D

Sen spelar jag ett finskt spel som heter Control, det är ett skräckspel men
riktigt läckert.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har flera spel som jag inte har klarat av. Förr om åren gav jag mig aldrig, jag satt och nötte tills jag hade klarat dem. Har fastnat i början på ett spel, bossen gör "vattenattacker" och jag måst skriv upp på ett papper hur ofta de kommer. Med lite vilja ska det gå. Är jag ensam på forumet om att spela spel?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36694
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: TV-spel

Post by memphis »

Jag spelar inte tv- spel eller dataspel längre. Ett tag när jag var ca 21 år var jag helt fast i ett spel. Jag till och med skolkade från skolan för att spela spelet. Tycker att det är lite slöseri med tid att spela spel, men det är klart det är underhållning, precis som tv:n är.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag älskar spel och har spelat sedan Pongs dagar, ett klassiskt gammalt spel. Jag kan sitta i timmar utan att tröttna. Interaktivt, inte bara sitta o slöglo på burken. Men såklart jag förstår de som inte vill spela, av vilken anledning det nu kan vara.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har fått mail från Ginza att mitt paket är på väg. Jag beställde Zelda-spelet "Skyward sword" och en CD-skiva på fyllan i lördags.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Nu har jag spelat "The legend of Zelda: Skyward sword" och det är bra. Men lite för mycket motion control för mig. Man ska vifta och ha sig med handkontrollen. Har suttit i flera timmar. Det jobbigast var rummet man tränade på slag och stötar med svärdet, jag skulle hugga diagonalt och jösses vad lång tid det tog innnan jag lyckades. Hittills har spelet levererat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag såg på Youtube att man kunde stänga av motion control och köra med knappar och spakar. Det kallar jag inte för att fuska. Det blir mycket enklare, men jag kör med rörelsekänslig kontroll ett tag till. Ska snart sätta mig och spela, det ska bli kul.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12659
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: TV-spel

Post by zoegas »

Jag är helt inne i virtual reality. Får ni en chans att prova det så gör det. Det måste upplevas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Fasen vad jag sitter fast i spelet! Jag har en punkt där jag tror man kan färdas upp till himlen igen, men det händer inget oavsett vad jag trycker på. Aaargh! Jag tror bestämt jag fuskar lite med hjälp av Youtube.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag mår dåligt av att sitta fast i spel. Jag vet inte varför, men så är det tyvärr. Jag tänker på att jag spenderar timmar utan framgång. Jag blir stressad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Usch, jag har inte spelat på två dagar. Jag hatar att sitta fast och vill inte fuska med att titta på Youtube. Ikväll blir det inget spelat. Min sköld gick sönder och jag vill testa att stöta tillbaka stenen en fiende spottar på mig för att kunna döda den. Den försvinner ned i backen när man närmar sig den, så man måste använda projektiler.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: TV-spel

Post by Klankedinken »

Gör nå roligare!
Post Reply