Cisordinol

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Imorgon är det dags för injektion igen. Får jag sitta länge i väntrummet blir jag orolig och går därifrån. Lite service-minded måste de vara.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Inte kom jag iväg för min injektion i morse. Var inte överdrivet trött, men kunde inte förmå mig att stiga upp. Nu har jag bara imorgon på mig, sen blir det väl polistransport till mottagningen.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Cisordinol

Post by yrväder »

Ta dig dit imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Ja, jag måste verkligen upp i tid imorgon. Ska göra tidig natt här.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag var på plats för injektion runt klockan elva. Medicinutdelning är mellan tio och tolv. Men det var tomt i väntrummet och i receptionen. Jag tänkte att det kunde ta tid, så jag gick strax därefter därifrån. I eftermiddags ringde en person från Spiranmottagningen och undrade varför jag inte dök upp. Äsch då.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Cisordinol

Post by Kippis »

Fantasio,

Hur stor dos har du och hur ofta får du Cisordinol depå injektionen?

Själv har jag 1,8ml dos Cisordinol depå var tredje vecka, funkar hyfsat sisådär.

Har stått på Cisordinol depå i cirka 15år, kontinuerliga injektioner.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Kippis wrote: 21 Dec 2023, 17:33 Fantasio,

Hur stor dos har du och hur ofta får du Cisordinol depå injektionen?

Själv har jag 1,8ml dos Cisordinol depå var tredje vecka, funkar hyfsat sisådär.

Har stått på Cisordinol depå i cirka 15år, kontinuerliga injektioner.
Jag vet inte styrkan på medicinen jag får. Var tredje vecka låter lagom, en alldeles lagom intervall. Upplever du några biverkningar, Kippis?
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Cisordinol

Post by Kippis »

Fantasio wrote: 21 Dec 2023, 20:35
Kippis wrote: 21 Dec 2023, 17:33 Fantasio,

Hur stor dos har du och hur ofta får du Cisordinol depå injektionen?

Själv har jag 1,8ml dos Cisordinol depå var tredje vecka, funkar hyfsat sisådär.

Har stått på Cisordinol depå i cirka 15år, kontinuerliga injektioner.
Jag vet inte styrkan på medicinen jag får. Var tredje vecka låter lagom, en alldeles lagom intervall. Upplever du några biverkningar, Kippis?
Jag upplever trötthet och hunger dom 5-6 första dagarna efter en injektion sedan så stabiliseras det.
När Cisordinolen sattes in så hade jag bara 1ml dos var tredje vecka.
Efter 7-8år så vart jag tvungen att höja dosen allt eftersom för att få bättre effekt då jag inte svarade lika bra på lägre dos.
Har i stort sett bara negativa symtom som är jobbiga.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Där ser man, Kippis. Jag vill också glesa ut injektionsintervallen med en vecka, ta den var tredje vecka. Antar att vården inte går med på min önskan, då de ser mig som lite av en återfallsnisse.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Cisordinol

Post by Kippis »

Fantasio wrote: 24 Dec 2023, 18:26 Där ser man, Kippis. Jag vill också glesa ut injektionsintervallen med en vecka, ta den var tredje vecka. Antar att vården inte går med på min önskan, då de ser mig som lite av en återfallsnisse.
När du kommer i gängorna och du tar den dos du har kontinuerligt under en längre tid så kan du ju försöka förhandla med psykläkare om att få prova på glesa ut injektionen eller att få variera dosen mellan varje injektions tillfälle det vill säga om du har för lite effekt, för mycket effekt eller för mycket biverkningar.

Själv har jag även att jag kan säga till psyksjuksköterskan att, nu vill jag ha 1,5ml istället för 1,8ml, att jag kan variera dosen efter tycke och mående, enligt överenskommelse med psykläkare.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Cisordinol

Post by Koi »

Kippis wrote: 24 Dec 2023, 18:46 Själv har jag även att jag kan säga till psyksjuksköterskan att, nu vill jag ha 1,5ml istället för 1,8ml, att jag kan variera dosen efter tycke och mående, enligt överenskommelse med psykläkare.
Kan man göra så?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Cisordinol

Post by Zoidar »

Koi wrote:
Kan man göra så?
Min psykiater vill inte jag ändrar medicinen själv. Jag tycker själv det är bra när jag kan höja och sänka efter behov. Slut på det nu.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply