Cisordinol

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Cisordinol

Post by Koi »

Jag delar upp månadskostnaden med PayEx. Apotekets avbetalning. Blir runt 250kr/månad tror jag

Mina mediciner kostar över 5000kr/månaden
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8184
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Cisordinol

Post by Richard »

Koi wrote: 15 Jul 2022, 19:26 Jag delar upp månadskostnaden med PayEx. Apotekets avbetalning. Blir runt 250kr/månad tror jag

Mina mediciner kostar över 5000kr/månaden
Det gör jag också.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Tror jag började på noll vad gäller högkostnadsskyddet. Då kommer jag upp dit efter tre sprutor till, eller nära i alla fall. Känns inte bra att betaala stora summor för ens livsviktiga medicin.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23073
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Cisordinol

Post by Zoidar »

2400 kr är maxsumman per år.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag har redan ställt in klockan på ringning cirka halv tio imorgon bitti. Måste bara trycka upp ringknappen, eller vad det heter. Gör jag det nu ringer den halv tio på kvällen. Ska ta en sväng till sprutgruppens rum och hälsa på en något äldre man och berätta om min nya injektion.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag undrar om apoteket har Cisordinol inne för jämnan. De hade den sist jag var där. Kanske ska jag hämta ut den denna vecka och finns den inte inne så hinner de beställa den i god tid till nästa torsdag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Vad lustigt, jag hade inget recept på Cisordinol. Har bara hämtat ut den en gång efter inläggningen då jag sattes in på C. Vad tänkte läkarklanten när han bara skrev ut ett uttag? Nu måste jag vara uppe tidigt imorgon för att ringa Spiranmottagningen och be om ett nytt recept.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Stämmer det att Cisordinol är en ovanlig medicin mot psykossjukdom?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23073
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Cisordinol

Post by Zoidar »

Den är väl äldre? Ovanlig? Vet ej! Min mammas bekant har den.

När jag hade Serdolect föreslog min dåvarande läkare att jag skulle byta till Cisordinol.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Cisordinol

Post by Leakim97 »

Fantasio wrote: 03 Aug 2022, 23:56 Stämmer det att Cisordinol är en ovanlig medicin mot psykossjukdom?
Min vän har cisordinol och han har psykossjukdom. Säkert inte det första som används men nog används den allt
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4290
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Cisordinol

Post by yrväder »

Nej den är inte ovanlig men som nån sa är den från ett äldre datum, du behöver inte känna att du är sjukare än andra av oss, snarare ett försök att hitta din magiska formel.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36795
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Cisordinol

Post by Geta »

Fantasio wrote: 17 Jul 2022, 14:54 Tror jag började på noll vad gäller högkostnadsskyddet. Då kommer jag upp dit efter tre sprutor till, eller nära i alla fall. Känns inte bra att betaala stora summor för ens livsviktiga medicin.
Du kan ordna så att du får betala en mindre summa till apoteket varje månad.
Då behöver du inte lägga ut en stor summa innan du kommer upp i högkostnadsskyddet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply