Cisordinol

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag skulle inte hämta ut Cosordinolen, det sköter mottagningen. Fasen, jag har betalat för två sprutor i onödan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag är veckovill. Tror jag tog injektionen förra torsdagen, men är ej säker. Får försöka se om jag får hjälp av denna tråden. Jo, jag skrev förra torsdagen här, tror det var efter min injektion.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jag oroar mig att jag ska bli bortglömd när jag sitter i väntrummet på mottagningen. Att sjuksköterskan glömmer bort när jag kommer och ingen säger till henne att jag är där. Med risk för att verka sjukare än jag är så brukar jag resa mig från bänken och gå runt lite i det lilla väntrummet. Jag minns inte när jag som inlagd fick Cisordinol, så jag kanske tar den en vecka försent.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Cisordinol

Post by memphis »

En gång vart jag inlåst på Arbetsförmedlingen. Jag satt helt stilla framför en dator, och den siste som låste kan inte ha sett mig.

När jag reste mig upp för att gå började ett öronskärande alarm att ljuda. Det gjorde riktigt ont i öronen. Så jag sprang mot utgången men den var låst.

Som tur var fanns en sorts anordning för nödfall. Bakom en liten genomskinlig kupa satt ett vred att öppna dörren med. Jag krossade kupan och kom därmed ut ur lokalen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12255
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Cisordinol

Post by zoegas »

memphis wrote: 12 Oct 2022, 21:45 En gång vart jag inlåst på Arbetsförmedlingen. Jag satt helt stilla framför en dator, och den siste som låste kan inte ha sett mig.

När jag reste mig upp för att gå började ett öronskärande alarm att ljuda. Det gjorde riktigt ont i öronen. Så jag sprang mot utgången men den var låst.

Som tur var fanns en sorts anordning för nödfall. Bakom en liten genomskinlig kupa satt ett vred att öppna dörren med. Jag krossade kupan och kom därmed ut ur lokalen.
Du skulle plockat med dig en dator. Där är inga kameror.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Mottagningen hade stängt när jag var där. Jag som gick upp tidigt och pallrade mig iväg till mottagningen. Grrr! Det var ingen som svarade i porttelefonen, men jag smet in när en man kom ut, bara för att mötas av en låst dörr till receptionen. Vården hade ju kunnat ringa och meddela mig om stängningen. Nu måste jag upp tidigt imorgon igen för injektionen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Då börjar det bli dags för nästa injektion. Usch, måste upp vid tio och masa mig iväg. Jag skulle önska att man kunde komma efter klockan tolv, men regler är regler. Gör medicinen verkligen nytta? Får hoppas på det. Men är inte säker.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Cisordinol

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Oct 2022, 22:18 Då börjar det bli dags för nästa injektion. Usch, måste upp vid tio och masa mig iväg. Jag skulle önska att man kunde komma efter klockan tolv, men regler är regler. Gör medicinen verkligen nytta? Får hoppas på det. Men är inte säker.
Den håller dig nog friskare.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Jo, så är det nog, Zoidar. Förr var det kutym att ge en spruta med Cisordinol Acutard när man kom upp på PIVA.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Imorgon bitti ska jag upp och iväg till mottagningen för min spruta igen. Vad less jag är på det. Man får bara medicin mellan tio och tolv på dagen. Jag skulle ju kunna ställa klockan på nio och snooza en timma. Men det bästa är väl att gå upp när klockan ringer. Det beror på när jag känner mig trött/klar med dagen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Cisordinol

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 09 Nov 2022, 23:34 Imorgon bitti ska jag upp och iväg till mottagningen för min spruta igen. Vad less jag är på det. Man får bara medicin mellan tio och tolv på dagen. Jag skulle ju kunna ställa klockan på nio och snooza en timma. Men det bästa är väl att gå upp när klockan ringer. Det beror på när jag känner mig trött/klar med dagen.
Då kan du väl vara där strax innan 12?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Cisordinol

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 09 Nov 2022, 23:52
Fantasio wrote: 09 Nov 2022, 23:34 Imorgon bitti ska jag upp och iväg till mottagningen för min spruta igen. Vad less jag är på det. Man får bara medicin mellan tio och tolv på dagen. Jag skulle ju kunna ställa klockan på nio och snooza en timma. Men det bästa är väl att gå upp när klockan ringer. Det beror på när jag känner mig trött/klar med dagen.
Då kan du väl vara där strax innan 12?
Det stämmer. Men jag vill ha gott om tid på mig. Jag kan i alla fall sova till klockan elva. Det är bedrövligt detta med orken. Tänk jag som började arbeta kvart i sju på morgonen.
Post Reply