Tankestörningar

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
hans52
Tennmedlem
Posts: 101
Joined: 14 May 2021, 16:56
Location: Borås

Tankestörningar

Post by hans52 »

Har jobbiga tanke störningar i form av att när jag får en tanke så bryts den och blir något helt vansinnigt riktigt jobbigt att det blir så.
Det är likadant om jag sitter och dagdrömmer så bryts det och blir något obehagligt av det istället.
Är det fler som har upplevelsen?
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3379
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Tankestörningar

Post by Nobel »

Märks främst av när jag pratar, det blir stopp mitt i meningen, jag tystnar när det händer, det blir helt "tomt" i huvudet och jag tappar spåret. Brukar känna mig dum när det händer för de som jag interagerar med vet inte om min sjukdom - men jag tror de misstänker att något är fel. Skrift är bättre, där finns det tid att tänka igenom texten några gånger innan den skickas till mottagare.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tankestörningar

Post by Fantasio »

Jag tappar tråden till och från i samtal och byter samtalsämne hej vilt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tankestörningar

Post by Geta »

Typiskt schizofreni!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tankestörningar

Post by Fantasio »

Jag får alldeles för mycket intryck, vilket gör mig psykiskt och fysiskt trött. Jag tror mig ha tankestörningar, för ovälkomna saker ploppar upp i huvudet på mig.
Post Reply