Långsiktiga mål

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Långsiktiga mål

Post by amandara »

Har ni några långsiktiga mål? På ett år eller så? Går det att ha så långsiktiga mål med våra sjukdomar alltså exekutivt? Funkar vi med att sätta långsiktiga mål eller lever vi mer för dagen? Ur hand i mun.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36017
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Långsiktiga mål

Post by Geta »

Har inga långsiktiga mål. Har nog inte så många år kvar att leva.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1715
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Långsiktiga mål

Post by Inwatto »

Har heller inga långsiktiga mål. Har på min Bucket List bedriften att få alla rätt på Lotto. Det verkar vara ett långsiktigt mål, för det är inte ens säkert det slår in innan jag är aska.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Långsiktiga mål

Post by amandara »

Geta wrote: 04 Jul 2022, 15:22 Har inga långsiktiga mål. Har nog inte så många år kvar att leva.
Man vet aldrig Geta. Dagny blev 109?!. Inte värt att kasta in handduken i förtid utan suga märgen ur livet menar jag, så länge livet levs.

Men som, jag lever mycket för dagen eller med en veckas framförhållning. Därför känns det som svårt att sätta långsiktiga mål. Det blir abstrakt och onåbart. Lever man ens så länge som sagt?

Men jag har ett mål som jag skulle vilja ro ihamn. Att gå ner 30 kilo. Det är inte ett projekt man går iland på på ett par veckor. Det kräver minst ett år. Och hur onåbart känns inte det? Jag behöver motivstionsfaktorer. Som att min kp sa om stt sluta snusa för mig - om att om jag slutar snusa så ska han oxå sluta snusa. Jag tror inte på att han kommer att sluta snusa för det - men det har varit en stark motivationsfaktor för mig. Alla de där mikrovalen, när jag velat ta en snus -, så har jag tänkt på min kp och vad han sa. Och det har hållt mig på banan.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Långsiktiga mål

Post by amandara »

Mina föräldrar pratar oxå, som om när de kommer att bli gamla och dö. Och det är ju en realitet. Det kommer att hända. Just jag känner inte döden flåsande i nacken sådär jätteakut jag är 52. Men för päronen är det en realitet.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Långsiktiga mål

Post by Krokus »

Nej, jag har inget långsiktigt mål. Några drömmar ja, men hur jag ska omvandla dem till delmål/mål vet jag inte.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Långsiktiga mål

Post by amandara »

Jag försöker bryta ner det här att gå ner 30 kg, och bli normalviktig. Det går att få det gjort, rent praktiskt - men hur hålla ut? Hur finna kraften och styrkan dag ut och dag in, vecka ut och vecka in, månad efter månad. Det är något jag verkligen verkligen vill, hur ytligt det än kan låta. Och som jag har kämpat med år ut och år in. Som många med psykosdiagnos, antipsykosmediciner och andidepp vet. Det är inte enkelt i vår sits. Men jag vill vara normal, vill kunna springa och köpa kläder i vanliga butiker.

Jag kör ju med viktväktarna onlineprogram. Det är ett bra och konkret koncept. Men det sitter I viljan och motivationen. Kraften. Och den har inte funnits med mig på många månader. Hur vända en oljetankers i full fart? Det går - det vet alla att det GÅR. Men hur göra det. Hur jobba med skallen så man lyckas pressa fram motivationen. Det är ju i huvudet det sitter, i tankarna, känslorna, drivkrafterna, viljan. Något då okonkret och ogreppbart. Och det är där KRAFTEN sitter, kraften till förändring. Den finns, i det här fallet, blott och bart inom oss själva.

Fuck.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Långsiktiga mål

Post by Zoidar »

Har målet att hitta perfekt kost för måendet och kroppsformen. "Knäcka koden" så säga. Vidare har jag målet att vara fysiskt aktiv och hitta sätt att må bättre. Jag har målet att läsa Bibeln lite varje dag, samt vara lite mer aktiv kyrkligt. Ett annat mål är att hitta vilken församling som passar mig bäst.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Långsiktiga mål

Post by amandara »

Min hälso och reflektionsalmanacka är på väg. Ser fram emot att koka ner vardagen i korta kommentarer om hälsoläget och annat av vikt och värde.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24757
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Långsiktiga mål

Post by Leakim97 »

Mitt mål som jag följt en månad och som jag ska fortsätta följa är typ 35 minuters fysisk aktivitet om dagen i snitt på en vecka. Man får ge sig fan på att det går
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Långsiktiga mål

Post by zoegas »

Jag ska resa, men det går sådär med att spara pengar. Mår skit men knark fungerar, Inte optimalt, men det kan vara slut imorgon. Gå ner i vikt så jag får mer energi, inga problem för mig. Surt att det tar tid bara.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Långsiktiga mål

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 03 Oct 2022, 09:20 Jag ska resa, men det går sådär med att spara pengar. Mår skit men knark fungerar, Inte optimalt, men det kan vara slut imorgon. Gå ner i vikt så jag får mer energi, inga problem för mig. Surt att det tar tid bara.
Du måste sluta med knark Zoegas och hitta naturliga lösningar. Tror träning kan va din grej. Träna och få endorfiner. Kör du stenhårt kan du bli hög på träning.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply