Ing-Marie Wieselgren mördad

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12527
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Jocke »

Föräldrarna har försökt rätta till hans ålder, men det blev missförstånd. Men det var grabben själv som sade att han var över 15.

Avvikande beteenden måste upptäckas fort, eftersom han blev insatt på särskola så boerde habn nog haft assistenter. Och vilka rykter som försiggår i detta samhälle kring båda offren vill jag säga. Jag tror våldsamma tendenser borde upptäckas tidigare, men det är den här tystnadskulturen, det pågår ju skvaller, men jag menar den där lojalitetssympatin, att man inte yttrar sig när det borde sägas.

Vi är värdelösa här i sverige att yttra oss på lämpligt säätt, vi tror aggression är svaret på frågan men nä så äer det inte.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12527
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Jocke »

Geta wrote: 10 Aug 2022, 20:05 En syndabock är ju oskyldigt anklagad. Den här grabben är med största
sannolikhet skyldig. Förstår inte ditt resonemang, Jocke.
Flickan är antagligen hjärnskadad efter misshandeln, när hon inte minns.
Det kan vara chock eller trauma som utlöser minnesförlusten, hon kan ha en tillfällig hjärnskada ja!

Detta ärende kunde ha undvikits! Någonstans vill man peka ut grabben som ytterst ansvarig, givetvis men kanske vi är naiva och tror ingen hade kunnat göra ngt i detta fall.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by memphis »

Jag tycker att föräldrarna har gjort något fel. De känner ju pojken bäst av alla och måste ha kunnat ana vad han besitter för krafter. Hoppas de förlorar vårdnaden för de måsre ha negligerat farorna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12600
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by zoegas »

Håller med Jocke till 100%
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by memphis »

Målsmannen, dvs föräldrarna har ett ansvar för vad deras omyndiga barn gör. Särskilt om han är utvecklingsstörd.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36821
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Geta »

Jag tror att myndighetspersoner har varit rädda att få rasiststämpel på
sig om de ingripit tidigare. Om det är något som svenskar är rädda för
så är det- det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by memphis »

Kanske har det försvårat för sociala myndigheterna att pojken kommer från en annan kultur OCH varit utvecklingsstörd. Men ett överfall är ju allvarligt även om det misslyckas.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18525
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Krokus »

Jocke wrote: 10 Aug 2022, 20:09 Föräldrarna har försökt rätta till hans ålder, men det blev missförstånd. Men det var grabben själv som sade att han var över 15.
Eller så är det en efterkonstruktion. Föräldrarna kanske ville ha barnbidrag i två år extra? Fenomenet att ljuga om ålder är inget nytt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by memphis »

Det tror jag med. De har medvetet ljugit om åldern för att det passat dem bättre. Det tror jag i alla fall. Varför annars var polisen tvungen att göra ålderstest på pojken. Det är en efterkonstruktion.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12527
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Jocke »

Han måste ha varit i Sverige i minst tre fyra år för att få uppehållstillstånd. Ja vet oturligt nog vilket land han kommer ifrån, ville inte veta det. Barnbidrag får man väl till 19, efterhandskonstruktion i all ära mycket möjligt, men nu har det tragiska inträffat, nu kommer familjen få det stentufft.

Ja, jag tror på det mänskliga i sammanhanget, men grabben ska absolut sota för sitt brott, det ställs utom allt rimligt tvivel. Hela familjen får tydligen sota för detta?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36821
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Geta »

Det viktigaste är väl att han hindras från att begå nya brott.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12527
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Jocke »

Ja, naturligtvis Geta! Men är du för dödsstraff i det här fallet? Lynchmobben finns ju redan där här i stan, därför har dem flyttat på hela familjen från stan. Men nu ska vi inte bli som USA, som dödar de som är rent av mycket sjuka. Då är det väl bättre med sjukhus eller special-fängelser.
Post Reply