Ing-Marie Wieselgren mördad

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12675
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by zoegas »

Ingen drar fram rasistkortet efter det han gjort. Det vore ett futilt sätt att försvara honom. Vem vill göra det?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36980
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Geta »

Jag tycker att det vimlar av projektioner i den här tråden om det
här fallet i Skellefteå. Antingen är man högerextrem eller också är
man för dödsstraff om man vill försvara brottsoffret- den nioåriga
flickan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by amandara »

Psykopater ståt man sig slätt emot. Även om man är förälder.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18603
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Krokus »

Amandara,

Varför inte be om hjälp om han är psykopat även hemma eller i skolan? Att han var nära att mörda en nioåring är att låta det gå för långt.

Nu är det visserligen försent, får bara hoppas att han aldrig gör liknande hemskheter igen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by amandara »

Spelar ingen roll om han hade haft hjälp. Psykopater teraperar man inte friska.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12675
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by zoegas »

Psykopater är välbegåvade, denna killen var utvecklingsstörd säger ni?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by amandara »

Psykopater kan nog finnas i alla skikt. Jag bedömer honom som psykopat. Det var rått gjort och verkar som dålig empati.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Nobel »

Jag känner en person som blivit utredd för psykopati när han var barn. Förstår varför eftersom att han var oerhört manipulativ, talför och charmig, och när jag öppet vägrade att låta mig manipuleras tog personen till aggressiva taktiker så som hot om livet för att få sin vilja igenom. Han kom av sig en gång för att skryta om hur han visste vad de utredde honom för och att han anpassade sig under förhören för att missleda förhörsledaren, det var han stolt över, alltså att han inte blev påkommen. Han var alltid lugn och sansad i pressade situationer och spelade spel med andra, han var inte nödvändigtvis en patologisk lögnare, men han förskönade saker och undanhöll information om det resulterade i personlig vinst.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12675
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by zoegas »

Vi kommer få se. Det kommer skrivas mer om honom. Jag tror inte han förstått vad han gjort.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58343
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Nissegossen »

zoegas PM
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36980
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Geta »

Han är lika farlig, även om han inte har förstått vad han gjort- om inte
farligare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12593
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Ing-Marie Wieselgren mördad

Post by Jocke »

Geta wrote: 11 Aug 2022, 09:19 Jocke,

Du antyder att jag tycker att det ska utfärdas dödsstraff i detta fall.
Vem är det som läser slarvigt?
Jag har överhuvudtaget inte tagit upp straff. För mig är det viktigast
att han hindras från att begå fler brott mot oskyldiga offer.
Det går inte att radera brottet. Det är klart att föräldrar och syskon
och han själv får dåligt rykte.
För det första var det nog bara en fråga om detta med dödsstraffet, för här i stan är det många som har vassa åsikter om honom, jo jag har föreslagit assistenter i hans fall. Jag tycker det är mest tragiskt att en nio-åring får uppleva ett sådant inferno. Den där minnesförlusten kan vara tillfällig tyvärr, ja hemskt när barn överhuvudtaget råkar ut för en våldsverkare. Pratade på boendet idag om detta, ingen tycker synd om honom, han får stå sitt straff, många offer har dåligt bemötande från samhället i stort. Jag har då också blivit undanskuffad trots polisanmälan, det bara lades ned.

Krokus! Jag har som Geta jobbat inom vården, fast mycket mindre förstås. Där sätts värdegrund på spel varje gång sådana här händelser inträffar.
Jag tycker Breivik är en satanisk mördare, som förtjänar sitt straff som är Norges strängaste, kommer förmodligen aldrig släppas fri. Vad är då skillnaden mellan Breivik och 15 åringen? Ingen skillnad alls alltså enligt värdegrunderna?
Post Reply