Alltings förgänglighet

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Alltings förgänglighet

Post by memphis »

Själv har jag ingen benso, så jag måste ha andra metoder att ta mig igenom ångest. Det är ju så att allting står under ständig förändring. Det kan vara bra att tänka på om man har ångest, att det bara är tillfälligt. Allt lidande har en början och därför också ett slut.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Alltings förgänglighet

Post by Nobel »

Jag har lärt mig att leva med ångest. Ibland vaknar jag mitt i natten med ångest, men försöker somna om trots det. Men har Stesolid hemma som jag fick utskrivet för flera år sedan, och har dem som en back-up om allt verkligen skulle gå åt pipan. Men tvivlar på att jag kommer att ta Stesolid. Jag är en sådan som går igenom ångesten istället för att bedöva den. Att delta i Fontänhuset har hjälpt mig att minska en viss typ av ångest.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35947
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Alltings förgänglighet

Post by Geta »

Till och med schizofrenin lättar med tiden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Alltings förgänglighet

Post by Cosmos »

Livet försvinner också med tiden.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56912
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Alltings förgänglighet

Post by Nissegossen »

Jag hade dödsångest, det luktar. Det luktar skit på 3 meters håll. Men jag kände mig trängd av ångesten och kände mig stående i ett hörn. Kunde inte fly, som även en råtta skulle göra så anföll jag. Jag sade till ångesten gör vad ni hotar med, jag kompromissar inte längre och gör inte som ni säger. Den natten var det en ångest som var den värsta ångesten jag känt. När morgonen kom, hade inget av vad ångesten hade hotat med hänt och jag förstod att ångesten inte hade någon makt i verkligheten utanför mig, endast inom mig själv. Efter det gick det lättare och lättare att stå emot ångesten och idag har jag ingen ångest. Jag är fri!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12910
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Alltings förgänglighet

Post by amandara »

En vacker dag ska vi dö alla andra dagar lever vi.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12240
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Alltings förgänglighet

Post by zoegas »

That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12910
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Alltings förgänglighet

Post by amandara »

Alver.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Alltings förgänglighet

Post by Cosmos »

zoegas wrote: 20 Sep 2022, 14:16 That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die
Livet självt kan aldrig dö.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply