En fundering om onani!

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

En fundering om onani!

Post by Klankedinken »

Jag håller på att lista ut det här med sex i mitt liv. Det är många som skriver om att "det är bara att byta partner om du inte är nöjd" eller jag har bara relationer med riktigt studs med häst kuk och pengar.

Det konstiga är att jag inte verkar bry mig, det är som att allt det där bara är floskler så jag undrar?

Hur ska man se på det här med sex och samlevnad och är det en orättvis fördelning som grundas i negativa värderingar, alltså om du inte har det så är du inte värdig etc? Eller är det så att vi människor lever trots våra medmänniskors "framgångar".. Det hela grundar ju sig i jämförelse förstås, att vetskapen om att normen är att ha sex så borde det innebära att jag också ska ha det..

Det blir en tolkningsfråga till slut att intresse för det motsatta könet kan bli så jobbigt att ha och göra med.

Jag har i alla fall jobbat på det här och landat i att sex inte är nödvändigt, det är fint med barn men sex är inte orsaken till att träffa människor över lag.

Den slutsatsen har jag dragit för att det blir konstigt att lägga fokus på att få vad andra har när jag inte är intresserad. Jämförelser får man släppa men det viktiga är att samvetet är rent och det är svårt! Det är otroligt sårande att tänka att jag inte är värd det andra får.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En fundering om onani!

Post by Geta »

Det var längesedan som jag jämförde mig med andra. Mitt lilla liv får räcka.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En fundering om onani!

Post by Zoidar »

Jag brukar inte bry mig så mycket om vad andra får, även jag varit avundsjuk vid några tillfällen. Väl naturligt att jämföra sig med andra, men har jag det jag behöver är jag nöjd, även om andra har mer. Så brukar det fungera för mig iaf. Värre när man själv saknar något man längtar efter, men det brukar reda ut sig.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En fundering om onani!

Post by zoegas »

The black pill.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: En fundering om onani!

Post by amandara »

Bli inte incel bara.

Jag har oxå en märklig förmåga att slå mig till ro med det jag har. Man blir som inte bitter trots allt en förlorat och mister varje dag. Jag är fullt upptagen av nuet, för det mesta, och att göra varje dag bra. Det finns mycket äventyr därute i världen. Även om inte alla äventyr är för just oss pengamässigt och energimässigt. Men det finns ändå mycket najs.

Men sen är vi ju som mobbade av samhället och det är en sak men en annan sak.

När det gäller samliv så är vi ärligt talat inte de hetaste på marknaden. Fördomar och attityder. Vi kan finna kärlek och samvaro/samliv med andra olycksbröder och systrar - som sitter med samma utgångsläge typ. Men jag har iaf inte känt mig attraherad av någon hittills

Man är som sekunda vara, skadat gods. Det vill ingen ha. Jag ser skillnaden mellan att vara frisk och lyckad, vältränad och framgångsrik - jämfört med den attraktionskraft man nu besitter. Det är olika världar, olika planeter.

För mig är det iaf så att jag käkat antidepp i 22 år och det är en sann erotikkiller. Jag har vant mig och tänker aldrig på sex just . Jag är som en asexuell varelse numer och det beror på psykiatriska mediciners kastrerande effekt. Detvär något stort man förlorar, men det har ju varit vardag så länge att en glömt bort hur najs det kan vars.

Jag har träffat några via internetdejting. Det funkar att träffa folk den vägen. Men nätdejting är rätt sexfixerad det jag sett av den. Och det är inte primärt det jag är ute efter, så jag dissar nätdejting. Jag har några taskiga erfarenheter. Såklart finns det en och annan vettig person där oxå. Men jag tänker inte tröska mig igenom mängderna av sexfixerade.

Jag har gett upp. Jag är 52 och jag får väl dö ogift då. Utan barn som kan ta hand om mig på ålderns höst. Jag har haft sex och det är bra erfarenheter att ha.

Klanken, kan du inte hitta en partner att ha sex med på nätdejting? Jag tycker att sex är allt det handlar om där.

Stay safe and sound.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: En fundering om onani!

Post by Klankedinken »

Gillar egentligen inte slag ord och vitsar.. Det handlar om att vi inte förstår och att vi gärna vill ha saker på ett särskilt sätt.. Riktig visdom är att släppa det eftersom det verkliga livet inte handlar om vad vi vill ha utan snarare vad vi får oavsett gåva.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En fundering om onani!

Post by zoegas »

Jag hörde att 80% av tjejerna hamnar hos 10 % av killarna på Tinder. Det är en tankeställare. Är det som lejon, en tuff snubbe har ett harem med kvinnor. Kommer det en coolare snubbe blir det tronbyte. Tar man bort religion, krig, och lägger till polyamorös och så jadå.. Då är incels ett gäng killar som har räätt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En fundering om onani!

Post by Zoidar »

Vad ska 10% av killarna med 80% av tjejerna? Räcker inte en tjej?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: En fundering om onani!

Post by Richard »

I gymnasiet var det bara de snyggaste tjejerna som gällde. Nu har jag fyra av dom som jag var kär i på Facebook, o de verkar ha det gott ställt, en är mäklare i Båstad o flyger privatjet.

Skulle nån av dom velat ha en nu! :lol:

Nä, jag umgås med tjejer som är i liknande situation, t.ex. från min DV. De är inte utvecklingsstörda eller har någon annan sådan störning, utan depression, borderline, schizofreni, Asperger, m.m. De flesta av mina vänner har någon diagnos, även om en del aldrig satt sin fot hos psykiatrin.

O det var därför jag gillar Viska så mycket att jag fortsatte med det, man träffar andra (o nej, jag menar inte att det är för att ragga tjejer. Viska är till för alla), med likasinnade med liknande diagnoser. Jag tycker om att ha vänner online, är lite mer osocial IRL.

Jag tycker man blir bättre förstådd av folk som också vet hur det är att plågas av psykisk ohälsa.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En fundering om onani!

Post by Krokus »

zoegas wrote: 20 Jul 2022, 00:56 Jag hörde att 80% av tjejerna hamnar hos 10 % av killarna på Tinder.
Det är väl också fler killar som använder Tinder.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En fundering om onani!

Post by Zoidar »

Håller med Richard, man dras till personer som har liknande erfarenheter som en själv.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply