Allmänt om medicin

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Allmänt om medicin

Post by Krokus »

Menar du att medicinpåsarna på köksbordet är tomma? Det är väl bara att kasta själva påsen när du har tagit medicinen?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 08 May 2022, 22:15 Menar du att medicinpåsarna på köksbordet är tomma? Det är väl bara att kasta själva påsen när du har tagit medicinen?
Nej, det är tabletter i dem. Jag har tidigare slarvat med att ta medicinen, det är därför det är så mycket påsar. Men numera sköter jag mig.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Allmänt om medicin

Post by Krokus »

Jaha ok! Du kan väl lämna in de gamla tabletterna till apoteket?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Jodå, det ska jag göra. Men jag har lång startsträcka.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Allmänt om medicin

Post by Richard »

Om en timme börjar jag med Invega...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Har jag fattat det rätt om jag säger att Alimemazin främst är till för sömnen? Min sömn fungerar ypperligt, så därför behöver jag den inte. Men visst har den väl viss effekt på oro och rastlöshet? Då behöver jag den. Jag tar allt lugnande som kommer i min väg. Kanske skulle jag hämta ut en flarra på Apoteket.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Allmänt om medicin

Post by Richard »

Fantasio wrote: 12 May 2022, 19:29 Har jag fattat det rätt om jag säger att Alimemazin främst är till för sömnen? Min sömn fungerar ypperligt, så därför behöver jag den inte. Men visst har den väl viss effekt på oro och rastlöshet? Då behöver jag den. Jag tar allt lugnande som kommer i min väg. Kanske skulle jag hämta ut en flarra på Apoteket.
Jag tar min Alimemazin mest för sömnen, men ibland när jag är orolig så hjälper den mot det också. Lugnande, fast inte på samma sätt som benzo. Nu när jag varit utan Haldol har jag tagit lite Alimemazin på dagen ett par gånger o det har funkat.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Mitt mående ståendes på Zypadhera har inte förbättrats. Det faktumet och att jag är lat gör att jag vill sluta med den medicinen. Jag har varit ärlig mot vården vad gäller tidigare slarv med medicineringen och får därför antipsykotisk medicin i injektion. Jag vill verkligen bli av med den, jag vill sköta min medicinering själv. Har vården problem med inlärningen, eller vill de bara jäklas?
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Allmänt om medicin

Post by yrväder »

Du motsäger dig själv fantasio och det vet du. Om du får injektion för att du slarvar är det ju knappast troligt att du slipper dem. Kanske du skulle kunna föreslå en ändring av sort, använd din intelligens rätt, inte mot dig.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Allmänt om medicin

Post by yrväder »

Alimemazin är det inte samma sak som propavan.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Allmänt om medicin

Post by Klankedinken »

Står på latuda 148 mg och jag är hyfsat nöjd, funderar på om jag skulle sänka för att se om jag kan hantera känslorna för det känns ganska bra just nu!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23243
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Allmänt om medicin

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 21 May 2022, 06:23 Står på latuda 148 mg och jag är hyfsat nöjd, funderar på om jag skulle sänka för att se om jag kan hantera känslorna för det känns ganska bra just nu!
Latuda? Trodde du hade Zyprexa. Vad jag nu fått det ifrån. Vilka biverkningar har du på Latuda?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply