Allmänt om medicin

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4291
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Allmänt om medicin

Post by yrväder »

Ja det vet jag men först fick halv dos sen efter tillsägning fick han rätt jag kommenterade att han också lite innan talade om att han fått en extra injektion. Och har man inte rätt till en förklaring i samband med att de ger en extra injektion, han verkar ju till att vara kontaktbar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Jag gick förbi apoteket o smet in och hörde efter om jag hade recept på Temesta och Cisordinol depot. Det hade jag inte. Ska ju få min injektion på torsdag nästa vecka, tänkte hämta ut sprutan i god tid.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4291
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Allmänt om medicin

Post by yrväder »

Har du kommit hem fantasin, är du utskriven och i så fall har det skett någon förändring i positiv riktning.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Jag är lovad att bli utskriven imorgon. Det positiva är att jag är nästan röstfri och även lyckats få bukt med ångesten.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4291
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Allmänt om medicin

Post by yrväder »

Så skönt Fantasio, var kanske ett lyckokast till en lovande fortsättning på din fortsatta bana, jag hoppas att det ska hålla i sig när du åter är hemma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

yrväder wrote: 12 Jul 2022, 22:50 Så skönt Fantasio, var kanske ett lyckokast till en lovande fortsättning på din fortsatta bana, jag hoppas att det ska hålla i sig när du åter är hemma.
Tack, yrväder! Det blir nog bra det här.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18546
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Allmänt om medicin

Post by Krokus »

Krokus wrote: 20 Jun 2022, 15:42 Jag vill sluta med Gabapentin. Är leds på skiten. Vill och kan är inte samma sak.
Har gått ner från 900mg per dygn till 700mg. Än så länge fungerar det.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Jag är en slarver med att ta min medicin, det kan kanske förklara mina ständiga inläggningar. Skulle behöva besök i hemmet avakutenheten som jag fick en period. De kollade så jag tog min medicin.

Medicin medelst injektioner jag haft är Risperdal Consta, Haldol, Zypadhera och nu Cisordinol. Inget verkar bita på mig. Haldol kommer jag inte att ta igen, då jag var extremt rastlös när jag stod på den.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Jag ringde mottagningen med förhoppning om att få förnyat recept på två mediciner. En röst sa "vi ringer upp dig 20 över tio" eller något sådant. Ingen ringde. Jag somnade, men hade mobilen bredvid sängen, den hade jag hört om den ringt. Jag ska nog gå till mottagningen när de öppnar på måndag och be om förnyat recept ansikte mot ansikte med en medmänniska.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Allmänt om medicin

Post by Fantasio »

Psykvården är skyldig mig en god morgonsömn. Hur sjutton ska jag orka upp till strax innan åtta på morgonen bara för att gå till min mottagning och be om förnyade recept? Fasen, vad dåligt. Och varför skrevs det bara ut uttag på en spruta?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12608
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Allmänt om medicin

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 01 Aug 2022, 00:02 Psykvården är skyldig mig en god morgonsömn. Hur sjutton ska jag orka upp till strax innan åtta på morgonen bara för att gå till min mottagning och be om förnyade recept? Fasen, vad dåligt. Och varför skrevs det bara ut uttag på en spruta?
Det kan du göra på 1177.se
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Allmänt om medicin

Post by Safir »

zoegas wrote: 01 Aug 2022, 13:12
Fantasio wrote: 01 Aug 2022, 00:02 Psykvården är skyldig mig en god morgonsömn. Hur sjutton ska jag orka upp till strax innan åtta på morgonen bara för att gå till min mottagning och be om förnyade recept? Fasen, vad dåligt. Och varför skrevs det bara ut uttag på en spruta?
Det kan du göra på 1177.se
En del mottagningar har inte den funktionen. Iaf inte för vissa läkemedel.
Post Reply