LIVET ÄR TUFFT

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Jag vet inte hur det är med er. Men jag känner rätt ofta att jag vill dö. Utan att vilja göra något åt saken. Men det känns så - och det är fan inte roligt.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Leakim97 »

amandara wrote: 04 Oct 2022, 17:32 Jag vet inte hur det är med er. Men jag känner rätt ofta att jag vill dö. Utan att vilja göra något åt saken. Men det känns så - och det är fan inte roligt.
Samma sak för mig, tänker ofta på att jag inte vill leva, livslusten finns inte. Mörka tankar kommer och går kommer och går. Tur att man inte handlar på tankarna
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Geta »

Jag tror inte att jag har så många år kvar att leva, så jag har ingen
längtan att få dö i förtid. Varje dag är spännande.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Leakim97 wrote: 04 Oct 2022, 17:55
amandara wrote: 04 Oct 2022, 17:32 Jag vet inte hur det är med er. Men jag känner rätt ofta att jag vill dö. Utan att vilja göra något åt saken. Men det känns så - och det är fan inte roligt.
Samma sak för mig, tänker ofta på att jag inte vill leva, livslusten finns inte. Mörka tankar kommer och går kommer och går. Tur att man inte handlar på tankarna
Ja. Men ibland blir man lipfärdig för att man överhuvudtaget tänker/känner så. Hån mot livet och livskraftsförlust. Som elledningar som inte har fullt med energi i sig. Eller Nordstream som varit utsatta för sabotage och läcker energi (gas).
Last edited by amandara on 04 Oct 2022, 18:05, edited 1 time in total.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Geta wrote: 04 Oct 2022, 17:56 Jag tror inte att jag har så många år kvar att leva, så jag har ingen
längtan att få dö i förtid. Varje dag är spännande.
Ja men det är ju en bra utgångspunkt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Man är som sekunda vara. Kan inte bidra och förtjänar mindre i lön. Är trasig och fungerar inte som en kugge i maskineriet samhället. Sorgen över att inte fungera. Sorgen över att betraktas som sekunda vara och få mindre i lön. Sorgen över allt annat som funktionshindret medför som inga barn. Sorgen. ZZZzzzorgen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Geta »

Vi föds fattiga och kommer alltid att vara fattiga- vi med schizofreni sa
en psykiater på ett IFS-möte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Geta wrote: 04 Oct 2022, 18:47 Vi föds fattiga och kommer alltid att vara fattiga- vi med schizofreni sa
en psykiater på ett IFS-möte.
Fattiga i ande, själ och plånbok.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Leakim97 »

amandara wrote: 04 Oct 2022, 18:30 Man är som sekunda vara. Kan inte bidra och förtjänar mindre i lön. Är trasig och fungerar inte som en kugge i maskineriet samhället. Sorgen över att inte fungera. Sorgen över att betraktas som sekunda vara och få mindre i lön. Sorgen över allt annat som funktionshindret medför som inga barn. Sorgen. ZZZzzzorgen.
Något jag reflekterat över är om människor med schizofreni ofta haft en dysfunktionell uppväxt, eller en bra uppväxt. Och hur mycket uppväxten/ miljön påverkar att man blir sjuk eller om det inte spelar någon roll
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by Leakim97 »

Ja Amandara det är en jävla sorg det här psykiska funktionshindret
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Leakim97 wrote: 04 Oct 2022, 20:10
amandara wrote: 04 Oct 2022, 18:30 Man är som sekunda vara. Kan inte bidra och förtjänar mindre i lön. Är trasig och fungerar inte som en kugge i maskineriet samhället. Sorgen över att inte fungera. Sorgen över att betraktas som sekunda vara och få mindre i lön. Sorgen över allt annat som funktionshindret medför som inga barn. Sorgen. ZZZzzzorgen.
Något jag reflekterat över är om människor med schizofreni ofta haft en dysfunktionell uppväxt, eller en bra uppväxt
Jag tror ändå på den biologiska kraschen. Sen tror jag att förutsättningar kan påverka. Arv och miljö. Men mest tror jag på biologin. Det är vad jag väljer att tro på iallafall. Allt annat blir för komplicerat och negativt. Jag tror att alla runtomkring mig, förutom barnvåldtäktsmannen som var en predator, ville mig väl. Sen kan saker ha blivit fel. Men jag tror inte att någon ville det. Vi har alla människor här på jorden en uppväxt på gott och ont. Ett samhälle vi lever i. En gemenskap vi tillhör. Samhällsideal.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: LIVET ÄR TUFFT

Post by amandara »

Jahg vihll döh. Men jag tänker inte göra det. Döh alltså. En annan dag i ett annat liv. En dag ska vi alla dö. Tills dess lever vi.
Post Reply