Extremt omotiverad.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24655
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Extremt omotiverad.

Post by Leakim97 »

Är det fler som har Svårt med motivationen?

Jag ligger mest i sängen eller sitter i datastolen kikar på viska eller youtube. Hasar mig igenom dagarna. Finns ingen motivation överhuvudtaget. Försöker göra något ”roligt” typ spela datorspel men det tar stopp

Har träningen som jag håller benhårt på för att få någon typ av rutin iallafall..
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35973
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Extremt omotiverad.

Post by Geta »

Jag håller mig till rutinerna för att må bra. Nu ska jag göra sjukgymnastiken.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24655
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Extremt omotiverad.

Post by Leakim97 »

Ja det är bra det är viktigt med rutiner. Man mår nog bättre då
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Extremt omotiverad.

Post by memphis »

Ja, jag har också dåligt med motivation. Tack vare hunden har jag bra rutiner dock, och jag sköter alltid rutinerna. Men i övrigt blir det inte mycket gjort.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Extremt omotiverad.

Post by Krokus »

Ja, till viss del. Bara att det tog säkert tre år innan jag började arbetsträna, säger väl en del. Jag ville och drömde men att ringa och höra med kommunen om de ville hjälpa mig, det var länge ett obestigligt berg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Extremt omotiverad.

Post by zoegas »

Jag tror det kan vara känslomässig avtrubbning. Man får inte den behållningen av att göra saker, som innan. Negativa symptom. Som depression fast ändå inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Extremt omotiverad.

Post by Fantasio »

Visst har jag dåligt med motivation. Kommer mig inte för med de enklast av sysslor känns det som. Nästan sant.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24655
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Extremt omotiverad.

Post by Leakim97 »

Fantasio wrote: 04 Aug 2022, 18:10 Visst har jag dåligt med motivation. Kommer mig inte för med de enklast av sysslor känns det som. Nästan sant.
Tror att min motor är trasig
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Extremt omotiverad.

Post by yrväder »

Tror att Zoegas kanske inte är helt fel ute, medicin påverkar och jag vet med mig själv Leakim att jag började må bättre av bytet till Invega och 6 mg är rätt inte 3 mg för det skingrar inte mörkret såsom 6 mg gör.

Fundera på det Leakim, med psykos medicin så är minsta lilla glapp i kontakten betydelsefull, blir den strömförande blir det kontakt med maskineriet igen.🥴 - 😊
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Extremt omotiverad.

Post by yrväder »

Tar nu 3 mg som jag ska, slog nog över lite grann med 6 mg i slutändan har handlat lite för mycket .
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Extremt omotiverad.

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 04 Aug 2022, 15:14 Är det fler som har Svårt med motivationen?

Jag ligger mest i sängen eller sitter i datastolen kikar på viska eller youtube. Hasar mig igenom dagarna. Finns ingen motivation överhuvudtaget. Försöker göra något ”roligt” typ spela datorspel men det tar stopp

Har träningen som jag håller benhårt på för att få någon typ av rutin iallafall..
Har du SSRI? Annars kan det öka motivationen. Minns första gången jag tog SSRI, fick plötsligt lust att göra saker.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Extremt omotiverad.

Post by yrväder »

Tror jag inte han har, har aldrig sett han nämna det, du har alldeles rätt Zoidar, antidepressiv medicin behöver man gärna även jag har det, men en med både nordadrelin och serotonin, Venlafaxin är bra i kombination med neuroleptika vid schizofreni har jag för mig, hjälper i alla fall. Kan vara den lilla ingrediensen som saknas. Pluspoäng Zoidar för tänkt tanke
Post Reply