Psykos.

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

Jag var på affären och fick intrycket av att dom som jobbar där tror jag är en tiggare som står runt hörnet och tigger för att ha råd med mat där.

Samtidigt som jag stod och beställde kommer det en gammal kvinna som jag tror menar att jag luktar kloak. Att jag duschat för länge och därför luktar jag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Psykos.

Post by Geta »

Det verkar inte logiskt! Om du duschar länge borde du bli ren och lukta gott.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

Jag var där idag igen och dom sa att do skulle anmäla mig till polisen för att jag luktade så illa.
Dom sa att om jag inte slutar duscha så kommer jag att lukta så här för alltid :(
Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

Jag var och lämnade blod på morgonen, fastesocker och det var en ung sköterska som försökte få kontakt med mig men jag var så borta att hon kallade på en äldre sköterska. Hon stack mig mitt i armen där det gjorde som ondast och jag reagerade inte.

Dom trodde nog att jag hade lågt blodsocker för dom gav mig en sockertablett.

I själva verket är jag så funktionsnedsatt att jag inte klarar mer.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Psykos.

Post by Nobel »

När insjuknade du, Kanske??
'cause the freak inside controls my mind
Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

Jag insjuknade för länge sen. har haft en par tre psykoser.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Psykos.

Post by Nobel »

Låter jobbigt. Ge inte upp, håll i håll ut.
'cause the freak inside controls my mind
Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

Idag dividerade dom inre rösterna kring om jag skulle arbeta eller inte. Alf sa att jag var för funktionsnedsatt och att jag aldrig skulle få något för mitt arbete. Jag är helt enkelt inte värd att älska. Och då protesterade Laila och sa att jag minsann var värd det.

Tog 20 minuter sen vann Alf, då beställde jag pizza med bernaisesås och dricka för 180 spänn för jag vill inte gå på affären!

Jag funderar på att begära boendestöd som hjälper med städandet men det känns också som mer krångel än vad det är värt. Dom smittar!
Jag ska nog beställa mat från matgubben istället så får jag lagad mat för cirka 65 kronor per portion. Det blir i alla falla nyttigare än pizza och flera måltider över dagen.
Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

Det känns som att det undermedvetna krigar med mig. Som att Ljungs ide om ett kollektivt undermedvetet förklara mobbing och varför jag kan känna mig så värdelös. Att jag har den lägsta statusen i samhället tror jag är orsaken till varför jag mår så dåligt.

Jag får medicin för det fejkar min status och signalerar att jag har det bra även fast jag inte har det.

Det är det som är problemet, jag får aldrig det jag vill ha och jag kan heller inte jobba mig till den positionen. Jag är deprimerad och det är för att jag är medveten om den uppgivenhet min existens innebär..

Jag får inte tag på vården, kanske behöver jag mer medicin?
Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

jag sitter och pratar med mina inre röster?! Är det psykos eller underhållning?
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Psykos.

Post by Inwatto »

Kanske? wrote: 31 Aug 2022, 19:39 jag sitter och pratar med mina inre röster?! Är det psykos eller underhållning?
Jag tycker inte man ska sjukförklara allt som är ovanligt. Nog kan 20% av befolkningen höra inre röster, det tror jag på. Det är om man tror på vad de inre rösterna säger som absolut sanning som det blir psykotiskt. Har man lite distans till det hela, så är det inte så farligt. Fast, att kalla det underhållning är att gå lite längre än vad jag vill. De flesta människorna hör ju inte inre röster.

Du kommunicerar med delpersonligheter i din egna hjärna. Avknoppade personligheter som visat sig vara sämre än ditt Jag. Vissa av dom kan vara influerade av andar. Det tror jag. Men, viss del av personligheten är din (avlagda) och anden kan bara "färga" röstens sätt att vara och uttrycka sig.
Kanske?

Re: Psykos.

Post by Kanske? »

För mig är det personer som inte riktigt finns men som också har likheter med människor i livet.
Igår var rösten otroligt arg på mig när jag beställde kebab på foodora och när jag träffade försäljaren så kändes det som jag blev slagen, fastän inget hänt. Det gjorde väldigt ont i kroppen!
Post Reply